אמהות, קריירה ונקיפות מצפון

לכל אחת יש שאיפה להגשים את עצמה ולעסוק במה שהיא אוהבת ועושה לה טוב, ישנן נשים שמבחינתן הורות הוא דבר עילאי והן יעדיפו לוותר על הכל בכדי להיות עם הילדים, גם אם זה אומר לוותר על הגשמה עצמית בקריירה, שהיא מחוץ לבית וישנן נשים שמאוד אוהבות את ילדיהן, אך הדבר לא סותר את הרצון להיות בעלות קריירה מספקת, משגשגת ומאתגרת.

אך בואו נודה על האמת, להיות אמהות זו עבודה בפני עצמה והשילוב של האמהות יחד עם קריירה מסביב לשעון, יכולה להיות דבר מאוד קשה וחוסר הזמן עם הילדים לטובת העבודה גורם לתחושות נקיפות מצפון מאוד קשות. המון נשים מתמודדות עם הדילמה: "האם אני אמא מספיק טובה?" ומגיעות לטיפול פרטני אצל פסיכותרפיסטית כדי לשתף בעניין נקיפות המצפון ובכדי לדעת איך להתמודד איתן.

 

אמהות

אמהות היא לגמרי מתנה וברכה משמיים, ילד הוא עולם ומלואו ובכל יום אנו לומדות דברים חדשים על הילדים שלנו ותוך כדי גם על עצמינו. כאשר ילד מגיע לעולם, אנחנו בתור אמהות מחויבות לספק להם את הצרכים שלהם: הגשמיים, אך לא פחות מכך הרוחניים. ילד צריך שיכילו אותו, שיקבלו אותו ויעטפו אותו בהמון חום ואהבה וכמובן יחד עם זאת, צריך שיציבו לו גבולות ויחנכו אותו להיות אדם טוב יותר לעולם.

 

קריירה

לכל אחת יש חלום, שנמצא במגירה ורוצה לפרוץ. ככל שאנחנו מתבגרות, אנו מחכימות ולומדות על עצמינו דברים חדשים, אנו מבינות כמה חוזק יש בנו וכמה הרצון לקריירה מספקת בוער בנו, קריירה שעושה לנו טוב וכן, גם מרוויחות בה לא פחות מהגברים, זוהי לא בושה לומר. לכל אישה מגיע לעסוק במה שהיא אוהבת ולהרגיש שלחייה יש משמעות חיונית לעולם.

 

נקיפות מצפון

ברוב המקרים, כשישנה קריירה מוצלחת וילדים נמצאים בתמונה, הנקיפות מצפון הן מאוד גבוהות. קשה מאוד לשלב בין עבודה ממושכת ודומיננטית לבין לספק לילדים את כל הצרכים הרגשיים שלהם וכאשר מתרחשת הניגודיות הזו בין שני העולמות, צפות המון שאלות כגון: "אולי כדאי שאוותר ואשקיע בילדים שלי יותר?" "אולי אני אמא לא מספיק טובה?". טיפול פרטני ואישי, אחת על אחת, יחד עם פסיכותרפיסטית מקצועית יכול לתרום רבות לקבלת כלים להתמודדות עם תחושת הנקיפות מצפון והדילמות שצפות בעקבות אותן סיטואציות.

חשוב שתדעי שאת אינדיבידואל מתחת לתפקיד האמא והאישה של וחשוב שתהיי מלאת סיפוק ומאושרת, בואי לגלות את האני המסופק שלך ומה שיגרום לך להרגיש שלמה.

 

לתיאום פגישה עמי חייגו 052-8029922