הפחד שלנו מאינטימיות

אינטימיות

אינטימיות גורמת לנפש שלנו להתמלא ולחוש פחות בודדים. ישנם אנשים שמצטיירים בפנינו כ: "סנובים", אגואיסטים, אך יש לבחון האם החזות החיצונית היא בעצם תוצר של קשיים בקרבה, אינטימיות ועוד מניעים נוספים שאינם נראים לעין.

כאשר אנו מכירים מישהו חדש, בבליינד דייט לדוגמא או באמצעות חברים, באינטרנט, ישנה נטייה גדולה אוטומטית לפסול את הבן אדם מתוך אמונה שזה לא הדבר האמתי ולא מה שאנחנו מחפשים. הסביבה שלנו תמיד משדרת לנו שאם קצת נרד בסטנדרטים שלנו ונתפשר, נמצא בקלות את הבן זוג שמתאים לנו, כי הרי בסופו של דבר: "לכל סיר יש מכסה".

אנו המון פעמים מסתכלים על זוגות אחרים ממש כמו סוג של "מודל לחיקוי", שהוא כמובן לא ריאלי, כי זוגיות היא דבר מאוד דינאמי, שלא ניתנת לחיקוי, אלא אם היא ממש מזויפת ולא באה מתוך רגש אמתי ומהלב.

פחד מאינטימיות וטיפול

פחד מאינטימיות יכול לנבוע מקשיים שלנו עם עצמינו, עם חוסר בטחון מכל מני גורמים, ממשברים שאנו עוברים בתקופה האחרונה או באופן תדיר ומחשש מאוד גדול שאנו ניפתח לשווא ובסופו של דבר האופוריה תעלם מאוד מהר.

על מנת שנוכל להיפתח ובאמת לתת סיכוי לבן אדם שנכנס לנו לחיים, עלינו קודם כל בראש ובראשונה לקבל את עצמינו, לאהוב את עצמינו, עם כל המגרעות וגם עם כל היתרונות, להכיר בצדדים הטובים שלנו ובצדדים הפחות טובים ועדין לקבל אותם באהבה, תוך כדי עבודה פנימית עליהם. במהלך טיפול פרטני עם איש מקצוע ניתן לעבוד על כל אותם דברים ולגרום לעצמינו להכיר בנו עוד צדדים חדשים, לדבר על דברים שמעולם לא הסכמנו לחשוף, אפילו לא במחשבות שלנו ותוך כדי זאת לעבוד על הפנימיות שלנו, לפני שאנו מכניסים אדם לחיים שלנו וכמובן כדי שבסופו של התהליך נוכל להגיע למצב של השלמה ויכולת ורצון להכניס עוד אדם ל"מערכת היחסים" שלנו עם עצמינו, בפתיחות, שיתוף והמון אהבה.