בגידות בחיי נישואין

 

משבר באמון בקשר זוגי, הוא דבר קשה ומאתגר, שאתו בני זוג נאלצים להתמודד. המשבר באמון המוכר והשכיח ביותר הוא בגידות בחיי נישואין. ישנם משברי אמון נוספים כמובן, שפגיעתם יכולה להיות מאוד קשה והרסנית לא פחות, כגון: גניבת כספים, שקרים למיניהם, הסתרת פרטים וכד. אין ספק שגילוי של רומן בתוך נישואין, הוא כואב ביותר. מרגע הגילוי על הרומן ואילך, מתערער כל היסוד של קיום הקשר, שאמור להיות מורכב מאמון, הדדיות, נאמנות ובטחון. כמו כן, לא ניתן להתעלם מהעובדה שרומן או "סטוץ", הוא קשר מזדמן שיכול לבטא אומללות, מצוקה שהיא יכולה להיות אישית או קשורה לקשר הזוגי.  ברוב המקרים בגידה היא פתח המילוט מן הקשר והיא מסמלת הכנה לפרידה בעקבות קשיים בתוך מערכת היחסים ולעיתים, בגידה יכולה להגיע בעקבות קושי ביצירת אינטימיות וצורך בריגושים, שלא מתקיימים בתוך המערכת יחסים.

בגידות בחיי נישואין

 

שיקום הקשר בעקבות בגידות בחיי נישואין

ישנם זוגות רבים שלמרות העלבון והכעס מוכנים להעניק הזדמנות נוספת לקשר ולכן הם פונים אל טיפול זוגי, בטיפול הזוג יכול לבחון האם באמת יש על מה לעבוד והאם הקשר יכול להתקיים גם לאחר רעידת האדמה שהרעידה את יציבות הקשר. טיפול זוגי בעקבות בגידה מקצועי של מטפלת זוגית מקצועית, שאינה מעורבת רגשית בתוך המשבר, עשוי לעזור בהחלט. אמנם, לעיתים ישנם זוגות שחושבים שהם יכולים להתגבר על המשבר בכוחות עצמם וברוב המקרים זה נובע מתוך חשש ובושה מהמטפל ומפחד משיפוטיות. חשוב שתבינו, שחדר הטיפולים הוא מקום ניטרלי לחלוטין, בו השיפוטיות לא קיימת. המטרה העיקרית של הטיפול היא לגרום לבני הזוג ללמוד כיצד ליצור תקשורת בריאה, למרות המשבר הגדול ובסופו של דבר להצליח להתגבר על המשבר ולחזור לתפקד כמו זוג רגיל.  ברור שזהו דבר לא פשוט ולפעמים גם יכול להיות בלתי אפשרי, אבל עצם ההגעה אל הטיפול מעידה על כך שבני הזוג עדיין אוהבים אחד את השני ורוצים לשקם את הקשר.

טיפול זוגי בעקבות בגידה של ד"ר ליאת בן ארי

ד"ר ליאת בן ארי הנה מטפלת זוגית מקצועית, אשר מטפלת בזוגות שעוברים את משבר הבגידה בחיי הנישואין. בזכות הטיפול הזוגות מצליחים לראות את נקודות האור בתוך המשברים ולומדים כיצד לתקשר אחד עם השני בצורה מכבדת, בריאה ונורמטיבית, על אף הקושי הגדול בעקבות הבגידה.

 

052-802-9922 חווים משבר בזוגיות בעקבות בגידה? רוצים להתחיל טיפול כדי לשקם את מערכת היחסים? מוזמנים ליצור קשר עם ד"ר ליאת בן ארי. חייגו