טיפול בחרדה לאחר לידה

את אחרי לידה? אחוז מסוים מקרב הנשים חוות חרדות לאחר הלידה. הבשורה הטובה היא שאפשר לטפל בכך ולהתגבר על הקושי. כי מגיע לך לחיות בשלווה!

לחזור אל החיים השלווים

גיל הפוריות מעמיד את האישה בפני אתגרים משמעותיים ביותר. בתקופה שלאחר הלידה מוצאת את עצמה האם הטריה מול רשימת מטלות מתארכת ומול שפע של דרישות שעליה למלא. החולשה הפיזית שלה מחד, והמשימות הרבות שעליה לבצע מאידך יוצרות עומס משמעותי. אם נוסיף לעובדות אלו את השינויים ההורמונאליים קיבלנו מתכון להתפתחות של חרדות. נשים רבות סובלות בחודשים שלאחר הלידה מחרדות. זו תופעה קיימת שלא זוכה להתייחסות מספקת. נשים שחשות שהן חרדות בתקופה זו, תעשינה טובה לעצמן ולמשפחתן אם הן תטפלנה בכך בהקדם. כך הן תמנענה החמרה של המצב ותעזורנה לעצמן להחזיר את האושר לחיים שלהן.

טיפול בחרדה לאחר לידה

טיפול בחרדה – מתי וכיצד?

אז אם גם את מגלה שאת סובלת מחרדות לאחר לידה חשוב כי תדעי:

  • זו תופעה מוכרת וקיימת. אחוז מסוים מקרב הנשים חווה את החרדות הללו ומחפש דרכים כיצד להתמודד אתם. גם את תוכלי למצוא את המרפא לנפש שלך ולחזור לחיים מאושרים ושלווים. חשוב לא להתעלם מכך אלא לחפש דרך להיעזר.
  • יש מגוון שיטות שנועדו לטפל במקרים של חרדות. חשוב לבחור טיפול בחרדה שיתאים לאופייה של האישה וכן לרמת החומרה של החרדות. יש נשים שעבורן טיפול CBT  יהיה יעיל, אחרות יופנו ל OCD. ככלל חשוב לפנות אל גורם שמציע מגוון של טיפולים כדי שתוכלי לבחור את הטיפול המתאים ביותר.
  • מרבית הנשים חוות חרדה הקשורה לשלומן או לשלום התינוק. הן דואגות וחוששות שמשהו לא טוב קורה להן או לתינוק. פעמים החרדה נובעת ממחשבה שהאימהות אינה מספיק טובה והן לא עושות די עבור התינוק שלהן.
  • במרבית המקרים מתאים לפנות אל מטפל מקצועי ולקבל טיפול פרטני. הטיפול יכלול אבחון מדויק של המצב ובחירת סוג הטיפול ההולם. במהלך טיפול פרטני יעניק הגורם המטפל כלים מקצועיים להתמודדות עם חרדה.
  • אם את חשה שאת חרדה ודואגת יותר מידי – אל לך להסס. חשוב לקבל טיפול בחרדה על ידי מטפל מקצועי שיעזור לך לצאת מזה ללא נזקים. טיפול פרטני יוכל להועיל לך בצורה ניכרת להתגבר על החרדה ולחזור לחיים תקינים ושמחים.

חשוב לבחור גורם טיפולי מקצועי. כזה שיאבחן נכון את המצב ויתאים את הטיפול המוצלח וההולם. כך תחווי טיפול מוצלח ותועלתי.