טיפול זוגי לאחר בגידה

בגידה של בן או בת זוג זה זעזוע עצום וענק למערכת הזוגית. ושבירת אמון עצומה. אבל לפעמים, אפשר לקום מתוך הבגידה, ולפתוח דף חדש, לקשר זוגי אוהב ובריא.

מערכת יחסים זוגית זו מערכת יחסים שמושתת על אמון וביטחון של בני הזוג זה בזה. אבל, לפעמים קורה והאמון מופר, ונשבר, כאשר אחד מבני הזוג בוגד. הבגידה בבן או בבת הזוג יכולה להיות תהליך מתמשך- רומן שנמשך על פני כמה שבועות, חודשים או שנים, או בגידה חד פעמית. אבל השבר שנגרם בעקבות הבגידה גדול מאוד.

בדרך כלל בגידה בחיי הנישואין לא מגיעה מתוך ואקום ריק

ישנם תהליכים זוגיים שהובילו את הבוגד אל הבגידה. אם זאת, אין הצדקה מוסרית לשבירת אמון כה גדולה, ולבגידה בבן או בבת הזוג. כאשר יש משברים בחיי הנישואין מן הראוי לטפל בהם לפני שהם מחמירים.

לכן, בגידה נחוות כאובדן הקשר הזוגי. אם זאת, חשוב לומר שיש לא מעט זוגות שנשארים ביחד אחרי הבגידה ואפילו מצליחים לשקם את מערכת הנישואין שלהם, ולהגיע לפריחה זוגית. כדי לבצע את התהליך הזוגי הנפלא הזה מומלץ מאוד להגיע יחד לטיפול זוגי לאחר בגידה. ולהפריח את המערכת הזוגית, מתוך אהבה, סליחה, ושיקום הזוגיות יחד.

טיפול זוגי לאחר בגידה

זוגות שבוחרים להישאר יחד לאחר בגידה עושים זאת מתוך אחת מהסיבות הבאות

1. פחד מפני השינוי. הזוגיות שלהם היא המוכר והידוע עבורם, ואין להם את הרצון לנסות לגלות איך זה לחיות בנפרד.
2. הישארות יחד בשביל הילדים- המחשבה שבני זוג שנשארים יחד לא בגלל שהם רוצים, אלא בגלל הילדים משרתת את טובת הילד, שומרת על זוגות יחד גם כשהם לא רוצים להישאר יחד. מתוך מחשבה שכשהילדים יגדלו ויצאו מהבית החבילה תתפרק.
3. אהבה גדולה ורצון להוציא אותה אל הפועל. זוגות אלו חוו משבר עצום במהלך הבגידה, אבל הם בוחרים לנסות להישאר יחד, בגלל שהם אוהבים זה את זו.

כל אחת מהסיבות הללו היא סיבה טובה להישאר בתוך המערכת הזוגית. יחד עם זאת, כל אחת מהסיבות הללו היא סיבה טובה להתחיל טיפול זוגי לאחר בגידה, על מנת לנסות ולשקם את המערכת הזוגית, ולהביא אותה למקום טוב יותר.

ד"ר ליאת ברש, מטפלת זוגית מוסמכת, עם ניסיון רב בטיפול זוגי לאחר בגידה. מאמינה בטיפול מתוך העצמה זוגית, ורצון הדדי לשקם ולסייע למערכת הזוגית להשתפר. טיפול זוגי לאחר בגידה רק אצל ד"ר ליאת ברש.