טיפולי הפריה והשפעתם על הזוגיות

זוגות רבים מנסים להגשים את חלומם ולהקים יחד משפחה. הרצון להרחיב את המשפחה הוא עז ומלווה בלא מעט חששות ותקוות. ישנם זוגות שמצליחים להרות וההיריון הוא ספונטני. ישנם זוגות שצריכים יותר זמן וסבלנות. כאשר מתגלה קושי והזוגות אינם מצליחים להיקלט להיריון הם מתחילים טיפולי פוריות. טיפולי הפריה משפיעים על הזוגיות בכל מיני אופנים והדרך הטובה להתמודד איתן היא באמצעות טיפול זוגי בתהליך הפריה.

אמהות ובנות הורות ומשפחה

טיפול זוגי בתהליך הפריה

טיפולי פוריות הם תהליך ארוך המצריך לא מעט חוסן נפשי ופיזי. נשים מתמודדות עם עיקר הקשי כיוון שהוא נוגע בגופן. תהליך ההפריה עצמו כולל הזרקות יום יומית של הורמונים לגוף האישה, דבר הנותן את אותותיו. מתחיל שינוי פיזי המלווה בעלייה במשקל ובתופעות הורמונליות שונות כגון פצעונים ושיעור. היות שכך, גם מצב הרוח מושפע משינויים אלה, דבר המשפיע על היחסים עם בן הזוג. טיפול זוגי בכלל כדרך קבע יכול לסייע לשני בני הזוג להתמודד עם השינויים הצפויים. טיפול זוגי בתהליך ההפריה בפרט חשוב שבעתיים בכדי לעבד ולהכיל את השינויים הפיזיולוגיים והשינויים במצבי הרוח המשפיעים על היחסים הזוגיים. באמצעו הטיפול הזוגי, ניתן לעטוף בהבנה ובסלחנות הנדרשת את התופעות העולות מתהליך הרחבת המשפחה. חשוב לזכור כי זוהי תקופה רגישה ביותר אשר יש לה משמעות רבה. גם חוסר הודאות בהצלחת התהליך מוסיף המון מתח נפשי.

להקים משפחה ולהישאר יחד

תקופת טיפולי הפוריות היא תקופה מאתגרת מאוד. היא רוויה במתחים, חששות ובלא מעט כאב פיזי ממשי. כל אישה מגיבה לכך אחרת. לכל אחת חוסן נפשי ורגשי שונה. לבן הזוג ישנו תפקיד מרכזי בתהליך והוא לעטוף את בת הזוג בהבנה ובתמיכה. אך גם לבן הזוג ישנו קושי שלרוב הוא אינו עולה לידי ביטוי. מטבע הדברים הפוקוס הוא תמיד על האישה שעוברת טיפולים קשים. גם כאן מטפלת רגשית מוסמכת יכולה לאפשר לכם להביא לידי ביטוי את הקושי ולתת לכם כלים לצלוח את התקופה הלא פשוטה. חשוב להתמקד במטרה ולהבין לאן אתם נכנסים. טיפול זוגי בתהליך הפריה נחוץ להצלחתו וכן טיפול רגשי לכל אחד מבני הזוג במידת הצורך.

לתיאום פגישה חייגו: 052-8029922