מהו טיפול משפחתי?

מהו טיפול משפחתי? טיפול משפחתי הוא ייעוץ פסיכולוגי בשיטת פסיכותרפיה, בו משתתפים כל בני המשפחה או חלק מהם. מטרת הטיפול היא לסייע לבני המשפחה לפתור בעיות, קונפליקטים ולשפר דפוסי התנהגות ותקשורת.

במה טיפול משפחתי מסייע?

קשרי משפחה הם קשרים מורכבים, כידוע לכולנו "משפחה לא בוחרים", ויש להתמודד אתה לטוב ולרע. טיפול משפחתי נועד לקדם את הצרכים של המשפחה, ללא הפניית אצבע מאשימה אל אף אחד מהמשתתפים בטיפול. המטרה העיקרית היא לגעת בנקודות החלשות, שמשפיעות על המשפחה וללמוד כיצד ניתן להתגבר עליהן.

מהן המטרות של טיפול משפחתי?

מהו טיפול משפחתי ומהן המטרות של טיפול משפחתי: קיימות מטרות מרכזיות, שצריכות לבוא לידי ביטוי בסוף הטיפול: תקשורת טובה יותר בין בני המשפחה, תקשורת אוהבת ומכילה יותר והכי חשוב בריאה, יצירת גבולות, להעניק להורים כלים להוביל את המשפחה בצורה בריאה ונכונה. מטרה נוספת של משפחות שמגיעות לטיפול משפחתי היא התמודדות עם משבר נפשי, לדוגמא בן משפחה שמתמודד עם התמכרויות, טיפול משפחתי עלול לסייע רבות למשפחה להתמודד עם המצב והתקופה, שהיא לא פשוטה כלל.

כמה זמן אורך הטיפול?

בד"כ טיפול משפחתי אורך כ 12 טיפולים, לפעמים כאשר כל המשפחה נמצאת ולפעמים כאשר חלקה נמצאת. במקרים חריגים הטיפול עלול לקחת יותר זמן, אך באופן כללי, טיפול משפחתי הוא טיפול ממוקד מטרה וקצר מועד.