טיפול בחרדה מתמשכת

חרדה היא מצב שעלול להיות משתק ולפגוע בתפקוד היום יומי. זה יכול להיות התקף חרדה חד פעמי שיחלוף כלא היה, זו יכולה להיות דאגה רגעית שתעבור כשם שבאה וזו יכולה להיות חרדה מתמשכת שתפגע באיכות חייו של מי שסובל ממנה באופן מובהק. טיפול בחרדה מתמשכת נועד לטפל בשורש הבעיה, לבחון ביתר שאת את המקורות לחרדה ולטפל בה בצורה יעילה שתתרום לשיפור איכות החיים. ד"ר ליאת בן ארי (ברש) פסיכותרפיסטית מוסמכת, תלווה אתכם לאורך כל הדרך ועד שתרגישו חזקים יותר.

סוגי חרדות מתמשכות

ישנם סוגים רבים של חרדות כאשר כל אחד מהסוגים יכול להימשך לאורך זמן ולגרום לקשיים מהותיים בתפקוד. בניגוד לדאגה, שהיא דבר חולף, חרדה עלולה ללוות את הסובל במשך זמן רב. כאשר הדאגה אינה עוברת וכאשר היא גוררת פגיעה כזו או אחרת היא הופכת לחרדה. במידה והחרדה אינה חולפת ומקשה ברובדים שונים, היא נחשבת לחרדה מתמשכת.  זו יכולה להיות חרדה חברתית שתתפרס על שנים רבות ותמנע מהסובל ממנה ליצור קשרים חברתיים ואפילו לצאת מהבית, חרדת נהיגה שתמנע עלייה על ההגה ותפגע באיכות החיים, חרדת בחינות שתגרור השלכות חמורות על כל מי שמבקש ללמוד וכו'. כדאי לזכור כי ניתן לפנות לקבלת טיפול בחרדה מתמשכת שיכול לשפר את המצב באופן ניכר. ברוב המקרים יהיה זה טיפול פרטני שבו נוכחים רק המטפל והמטופל, מגיעים לשורש הבעיה ומטפלים בה בדרכים מגוונות.

טיפול בחרדה מתמשכת

 טיפול בחרדה מתמשכת בצורה יעילה

לצערנו שוק המטפלים כולל מטפלים רבים שלא הוכשרו והוסמכו בצורה מקצועית.  אלו יכולים להבטיח לכם "הרים וגבעות" במטרה להתגבר על חרדות ובעיות נוספות. חשוב לזכור שבכל הקשור לחרדה מתמשכת, אסור "לשחק" עם הדברים ויש לפנות אך ורק למטפלים מוסמכים ומקצועיים. רק כך תוכלו לטפל בבעיה בצורה יעילה ולהשיב לעצמכם את איכות החיים שאבדה לכם כתוצאה מהחרדה.

תסמיני חרדה מתמשכת

כפי שציינו דאגה היא פחד או חרדה רגעיים או לפחות כאלה שחולפים כעבור זמן מסוים. דאגה יכולה להיווצר לפני אירוע כלשהו ולחלוף כלא הייתה, בניגוד לחרדה מתמשכת שתלווה אותנו לאורך זמן רב. בין תסמיני החרדה המתמשכת ניתן למנות: התקפי חרדה חוזרים ונישנים, דאגות מרובות ובלתי נגמרות, קשיים בריכוז, קשיים בתפקוד ובשינה, ניתוק מהחברה ועוד. כל התסמינים הללו פוגעים משמעותית באיכות החיים ולכן הדרך הטובה להתגבר עליהם היא לקבל טיפול בחרדה מתמשכת מידי מטפל מוסמך ומקצועי. זהו לא חייב להיות טיפול ארוך שימשך שנים רבות ובהחלט ניתן לבחור טיפול ממוקד שמספר המפגשים שבו נקבע מראש.