טיפול ממוקד מטרה הוא טיפול פסיכותרפי ממשפחת הטיפולים קצרי המועד. מהו טיפול ממוקד מטרה ולמי הוא מיועד?

טיפול ממוקד מטרה הוא טיפול פסיכותרפי המשמש בתחום העבודה סוציאלית ובתחומים נוספים ונמצא תחת הכותרת של טיפולים קצרי מועד. הטיפול מתבסס מסביב בעיה או משבר של המטופל אותה מגדירים יחד – המטפל והמטופל ביחד עם חלוקת משימות ועבודה אקטיבית. המטופל יודע כבר מהשלב הראשון מתי הסיום הצפוי של הטיפול. טיפול קצר מועד  חופף בנקודות רבות עם עובדה סוציאלית מכיוון שהוא מתמקד במצבים של משבר ולכן משמש כטיפול לאוכלוסייה הכללית ובדרך כלל לא עבור אנשים המאושפזים במוסדות פסיכיאטרים.

נישואים שניים

טיפול קצר מועד

טיפולים פסיכותרפיים קצרי מועד פותחו על ידי הווארד פאראד- עובד סוציאלי שהחל לפתח את גישת ההתערבות בשעת משבר באמצע שנות ה60 של המאה ה-20.  לצד שיטה זו החלו מטפלים נוספים לפתח טיפולים המתוכננים למועד קצר. קבוצות שונות הובילו שיטות שונות: פיטר סיפנאוס פיתח פסיכותרפיה קצרת טווח לטיפול בחרדה, שיטתו של ג'יימס מאן, טיפול קצר מועד על ידי חביב דבאנלו ועוד.

ליצירת קשר חייגו 052-8029922 או מלאו את הטופס ואשוב אליכם בהקדם!



    הגישה האקלקטית

    הגישה האקלקטית היא המקובלת ביותר בשיטות הטיפול קצר המועד ובכלל זה טיפול ממוקד מטרה. טיפול זה מהווה גישה טיפולית מעשית המגשרת על פערים בין הפרט לסביבה. גישה זו התפתחה באמצעות שתי תפיסות מרכזיות: טיפול ארוך טווח לא הוכח כיעיל יותר מטיפול קצר מועד וכן הניסיון מוכיח כי אנשים מסוגלים לפתור את הבעיות שלהם גם בלי לחיות מחדש את העבר. טיפול ממוקד מטרה מתאים לאוכלוסייה בעלת מוטיבציה המתאימה לטיפול זה, על פי שיטה זו מגדירים את הבעיה כפי שנתפסת אצל המטופל ולאחר מכן נדרשת עבודה אקטיבית מצד המטופל. התהליך נמשך בין 8-12 פגישות במהלכן נדרשת הקפדה על ביצוע הערכות מתוכננות ובדיקה של ההתקדמות.

    ד"ר ליאת ברש פסיכותרפיסטית מתמחה בשיטות טיפול שונות ובשיטת הטיפול ממוקד המטרה. הטיפול הינו מקצועי ויעיל במיוחד. במהלך הטיפול תגדירו יחד עם ד"ר ברש את הבעיה או המשבר ותקבלו כלים לעבודה אקטיבית  ובסיום התהליך תרגישו אנשים חדשים.

    רוצים לדעת עוד על הטיפול הממוקד מטרה? צרו קשר עכשיו!