חרדה ממחויבות לקשר זוגי

אנו שומעים על לא מעט מקרים בהם חתונות מתבטלות ברגע האחרון. במקרים קיצוניים אחד מבני הזוג כלל אינו מופיע לערב החתונה עצמה. מה גורם לאנשים לברוח ממחויבות לקשר זוגי? חרדה ממחויבות היא חרדה לכל דבר בה הפרט מאבד את הביטחון העצמי שלו או אינו מסוגל לקבל החלטות המשנות חיים מבחינתו. כיצד ניתן להתמודד עם התופעה והאם בכלל ניתן לטפל בה? 

אמהות ובנות הורות ומשפחה

חרדה ממחויבות כדפוס התנהגות

אנשים מונעים מתוך מערכת של רגשות ודפוסי התנהגות שהם מפתחים לעצמם עם השנים. בין הצורך העז ללכת עם המוסכמות החברתיות ובין הנטייה לנסות ולפרוץ אותן, מתפתחים דפוסים המעצבים צורות שנות של התנהגות. חרדה ממחויבות מתבטאת לא רק מחרדה ממחויבות ארוכת טווח לבן זוג זה או אחר. כאשר מתפתחת חרדה מעין זו היא באה לידי ביטוי בכל מיני תחומים בחיים. אנו נראה הימנעות ממחויבות למקום עבודה, לדירת מגורים, לקופת חולים וכיוצא באלה. ישנן מחויבויות שאנו לוקחים על עצמינו כאנשים בוגרים ואחראיים כגון: טיפול בילדים, פרנסה וצורות מסוימות של יחסים. טיפול בחרדה נותן ביטוי ללחצים ולפחדים הפוקדים את הפרט ומסייע לפרק אותם. מצב חרדתי הוא מצב זמני כאשר הוא אינו מטופל כיאות עלול להפוך למצב כרוני. חשוב לזהות את המקומות האלה בהם החרדה מנהלת אותנו ולפנות לטיפול מתאים.

חרדה מקשר זוג ארוך טווח

גם קשר זוגי מחייב יכול להכניס אותנו למצב של חרדה, בעיקר כאשר אין לנו ביטחון בבן או בבת הזוג שלצידנו או בקשר הזוגי אותו אנו מנהלים. במקרים של חוסר ביטחון, הספקות צפים ומתחילים החששות. חרדה ממחויבות יכולה לבוא לידי ביטוי בכל מיני דרכים וניתן לחוש בה כאשר מתחילות התחמקויות ובריחות קטנות. חוסר שקיפות במערכת היחסים מובילה לקונפליקטים רבים בקשר הזוגי. טיפול זוגי נותן מקום לחרדות, לספקות ולאי הביטחון לצאת החוצה לאוויר העולם. עצם היכולת של אחד מבני הזוג לשקף את חרדותיו מול איש מקצוע ולנסות להתמודד אתן הוא צעד גדול מבחינתו. על כן, יש לחזק אותו ולעודד את המשך הטיפול היכול לשפוך אור על הפרט ועל התנהלות הקשר הזוגי. 

לתיאום פגישה עמי חייגו: 052-8029922