מצבים רבים בחיים גורמים לנו לחוש חרדים ומפוחדים. אלו יכולים להיות מבחן, נסיעה לחופשה, ראיון עבודה או דברים אחרים שיגרמו לנו לחוש בחרדה טבעית והגיונית. ישנן פעמים בהן הדאגה הטבעית הזו הופכת לחרדה של ממש שמקשה עלינו את התפקוד היום יומי וגוררת בעקבותיה איבוד שליטה רגשי או גופני. כאשר הדאגה מתפתחת למצב שכזה יש מקום לשקול טיפול בחרדה שיזהה לסובלים ממנה לזהות את האמונות הלא הגיוניות שבהן הם מחזיקים ולשנות את דפוסי התנהגותם. ד"ר ליאת בן ארי (ברש) פסיכותרפיסטית מומחית מטפלת בחרדה בקרב מבוגרים, ילדים ונוער תוך שימוש בשיטות מקצועיות.

מה גורם לחרדה ?

חשוב להבין שחרדה היא למעשה תגובה טבעית של הגוף שמתפרצת כאשר הוא חש סכנה כלשהי. חרדה מתונה, או בשמה האחר דאגה, היא חיונית כדי למנוע סכנות וכדי שכל אחד יוכל לשמור על עצמו ועל אחרים טוב יותר. אולם כשהדאגה הקלה הזו הופכת למשתקת היא כבר נחשבת לחרדה והיא עלולה לשבש את מהלך החיים התקין. אם כן לא ניתן להסביר על רגל אחת מה הגורמים שהופכים דאגה טבעית לחרדה קיצונית אבל חשוב לומר כי טיפול בחרדה בהחלט יכול לפתור אותה ולהביא את המטופל למצב טוב הרבה יותר.

טיפול בחרדה

טיפול בחרדה – איך זה עובד ?

מי שסובל מחרדה נמצא כל-כך עמוק בתוך הסיטואציה הזו עד שהוא מתקשה לעתים להאמין שאפשר לצאת ממנה. במהלך טיפול בחרדה אנו ננסה ביחד להשיג שליטה מחודשת על הגוף ועל התגובות שלו למצבים מסוימים. ננסה לאבחן כיצד הגיעה החרדה ומה גורם לה להיות עמוקה עד כדי אובדן שליטה של המטופל על גופו ותגובותיו. זה יכול להיות טיפול ממוקד מטרה שבו מספר הפגישות נקבע מראש והוא קצר יותר מהרגיל, או טיפול ארוך שבו נצלול ביחד אל החרדה ונפעל כדי לגרום להכחדתה.

ליצירת קשר חייגו 052-8029922 או מלאו את הטופס ואשוב אליכם בהקדם!

טיפול בהתקפי חרדה

התקפי החרדה הם למעשה הביטוי הפיזי של בעיית החרדה. התקפי חרדה נראים אחרת אצל כל אדם אולם באופן כללי מדובר במצב לא נעים שמלווה בתגובות פיזיות חמורות. ד"ר ליאת בן ארי (ברש) ,פסיכותרפיסטית מומחית , מקיימת טיפול בחרדה , בגורמים אליה וכן בהתקפי חרדה. במהלך טיפול פרטני מקצועי נפעל להשגת שליטה על החרדה והביטויים שלה עד להכחדתה המלאה. חשוב לזכור שחרדה היא דבר שכיח ביותר ואין שום סיבה להמשיך לחיות איתה שכן טיפול יכול להיות יעיל ואפקטיבי במיוחד.