אמון בין בני זוג

כיצד ניתן לעבוד על אמון בין בני זוג במשבר?

מערכת יחסים זוגית היא מערכת יחסים מורכבת המושתת על אהבה, על הערכה, על כבוד הדדי, על אחריות אישית וזוגית, על אכפתיות ודאגה ועוד. אך לעיתים, חווים בני הזוג משברים קשים מאוד, כאלו אשר מערערים את כל הקשר הזוגי עד כדי שבירת האמון ביניהם. כיצד ניתן לעבוד על כך ולהיחלץ ממצב נורא זה, אם בכלל?

אמון בין בני זוג

משברים זוגיים

משבר זוגי יכול להיות משבר הנוצר בעקבות מקרה אחד רציני של אחד מבני הזוג, כזה שלא מאפשר לבן הזוג השני, הפגוע לקום מהשבר אותו בוא חש ולהאמין בבן הזוג הפוגע מחדש. משברים כאלה יכולים להיות- בגידה (חד פעמית או מתמשכת), הימורים שהתגלו פתאום, שקרים מהותיים וכדומה.

ד"ר ליאת ברש

אך לא רק זו סיבה למשבר אמון זוגי. משבר אמון זוגי יכול להיגרם גם כתוצאה משלל מקרים, קטנים או גדולים, שהתרחשו בדרך כלל על פני פרק זמן ארוך וסביב אותו נושא וכל אלו יחד, גרמו לבן הזוג הפגוע לא לסמוך יותר על הצד השני ולא לתת בו אמון. דוגמא למקרה זה ניתן למצוא בבן זוג שמבטיח בכל פעם מחדש לשלם את התשלומים הנצרכים בזמן אך תמיד שוכח והמשפחה סופגת קנסות כבדים בעקבות האיחורים הללו. במקרה כזה, בן הזוג השני מרגיש כי הוא אינו יכול לתת יותר אמון בבן זוגו.

אז מה עושים?

בני זוג במשבר אמון זוגי מרגישים כי חרב עליהם עולמם וכי הם אינם מסוגלים לחיות יותר זה לצד זו. אך האם פרידה ופירוק הקשר הזוגי זה הפתרון היחידי? אנו כאן כדי לומר ממש לא! אפשר וכדאי לשקם את הקשר הזוגי כך שניתן יהיה לתת מחדש אמון בין בני הזוג. שיקום האמון אמנם ידרוש עבודה קשה ויום יומית וכן הבנה כי בניית האמון בין בני הזוג מחדש איננה דבר של מה בכך וכי זהו תהליך ארוך וסייפי אך ניתן לומר פה מלא כי עבודה זו משתלמת וכי בסופה ניתן לתת מחדש אמון בין בני הזוג ובכך לתת מחדש הזדמנות לקשר הזוגי.