תקשורת נכונה בין בני זוג עם ילדים

כיצד לשמר את התקשורת והזוגיות גם לאחר שנולדים ילדים?

מזל טוב! הפכתם להורים. שנים חלמתם על הרגע הזה שבו תהפכו לאבא ואמא, צבעתם חדר שינה, והרכבתם מיטה, חלמתם ודמיינתם את היום הזה ואת השנים שיבואו.

אבל המציאות והיום יום של הורות לילדים קטנים אינה קלה, וזוגות רבים מרגישים שהם איבדו את הזוגיות שלהם, כאשר נולדו להם הילדים. חשוב מאוד לזכור, שגם כאשר אתם הופכים להורים, אתם בראש ובראשונה זוג, ועליכם לשמר את הזוגיות שלכם, ולהשקיע בה, כדי שתמשיכו להיות זוג אוהב כמו פעם.

תקשורת נכונה בין בני זוג עם ילדים
תקשורת נכונה בין בני זוג עם ילדים

מרכיב חשוב וחיוני בזוגיות של בני זוג היא התקשרות בין בני הזוג. הקפידו לשמור על שגרת תקשורת פתוחה ביניכם, ולשמר את הזוגיות שלכם כמו פעם.

אז איך עושים את זה?

שימרו על תחביבים ותחומי עניין, ושתפו את בן או בת הזוג שלכם בהם. ספרו להם איך עבר עליכם היום, נושאים מעניינים שקראתם עליהם, מקרים מעניינים מהעבודה. הקפידו לשוחח על נושאים רחבים, ולא רק על הילד שלכם.
הקפידו לצאת לדייט זוגי, או ארוחה משותפת אחת בשבוע לפחות. זהו זמן מקודש שהוא רק לכם, שבו תוכלו לשבת כמו פעם, לדבר ולהיות זוג ולא הורים.
עשו פעילות משותפת ביחד- ספורט, יצירה, שירה, כל מה שאתם אוהבים לעשות יחד, העשייה המשותפת של שניכם יוצרת קירבה, ומאפשרת לכם לשמור על תחומי עניין שלכם.

ד"ר ליאת ברש

ההורות החדשה יכולה להיות בעלת מתחים לפעמים. אל תיבהלו ממצב זה. לכל אחד יש את העמדות שלו לגבי גידול ילדים והדרך בה הוא גדל. וויכוחים על גידול ילדים ועל חינוכם הם מציאות שקורית להרבה הורים. המפתח הוא שמירה על התקשורת ביניכם, ועל שיחה נעימה ביניכם.

ומה אם אתם לא מצליחים?

לפעמים הורים רבים חשים שההתחלה קשה להם מדי, והם לא מצליחים לשמור על הזוגיות שלהם כמו בעבר. במצב כזה, כדאי להגיע לשיחה אלינו ד"ר רונית ברש, מומחית בטיפול משפחתי, על מנת לשוחח בצורה נעימה, ומגשרת, כדי להתמודד עם הקשיים הזוגיים ולפתוח ערוץ תקשורת מחודש.