חרדה מזוגיות עם מחויבות

קיימים המון מקרים של חתונות שמתבטלות ברגע האחרון. במקרים קיצוניים כמו בסרטים החתן או הכלה אינם מגיעים לערב החתונה או לחופה עצמה. מה גורם לאנשים לחרדה מזוגיות עם מחויבות? חרדה ממחויבות היא חרדה אמתית בה הביטחון העצמי מאוד ירוד ואותו אדם אינו מסוגל לקבל החלטות קיצוניות, שעלולות לשנות את חייו. האם ניתן לטפל בתופעה? כיצד מתמודדים עימה?

אמהות ובנות הורות ומשפחה

דפוס התנהגותי חרדתי

אנשים פועלים מתוך רגשות ודפוס התנהגותי שמפותח במהלך השנים. מצד אחד ישנו צורך להיות כמו כולם וללכת עם מוסכמות חברתיות ולעומת זאת קיימת נטייה לנסות לפרוץ את אותן מוסכמות. בין הצורך לבין הנטייה, מתפתחים דפוסי התנהגות שונים שמעצבים את דמותו של האדם. חרדה ממחויבות לא בהכרח באה לידי ביטוי בקשר זוגי ואינטימי, אלא גם בכל מני מצבים בחיים, כגון: עבודה, מגורים, תברואה וכדומה. אנו בתור אנשים מבוגרים לוקחים עלינו אחראיות של טיפול בפרנסה, ילדים ועוד. טיפול בחרדה מספק ביטוי לפחדים וללחצים שיוצרים את החרדות ומסייע לטפל בהן. חרדות שלא מטופלות כראוי עלולות להפוך לכרוניות ולכן חשוב לזהות את המצבים בהם החרדה מנהלת אותנו ולפנות לטיפול בחרדה מתאים.

חרדה מכניסה לקשר זוגי ארוך

קשר זוגי מחייב עלול להכניס אותנו למצב של חרדה, בעיקר כאשר לא קיים ביטחון בבן או בת הזוג שאיתנו, או בקשר עצמו. במצבים של חוסר ביטחון, מתחילים החששות. ניתן לחוש בחרדה בזוגיות עם מחויבות כאשר מתחילות התחמקויות ובריחות קטנות מהקשר, חוסר שקיפות במערכת יחסים, עלול להוביל להמון ריבים בקשר זוגי. טיפול שמספק מקום לחרדות הינו טיפול זוגי, טיפול שנותן מקום לספקות ולאי הביטחון לצאת אל אוויר העולם. עצם השיח על החרדה והניסיון להתמודד עימה מול איש מקצוע הוא צעד גדול מאוד.

לתיאום פגישה עמי חייגו: 052-8029922