תחושת בדידות בתוך מערכת יחסים

תחושת בדידות בתוך זוגיות

המון זוגות, שחולקים יחד מיטה, ישנים ביחד וקמים ביחד בבוקר, מרגישים בדידות בתוך הזוגיות, הם לא חשים את האהבה והחום שהורגש בתחילת הקשר. הקשר דועך, לא ניכרת בו השקעה, לא קיימת ההתחשבות אחד בשניה, משקעים מצטברים, שהופכים לריבים מתמשכים.

 

תקשורת טובה- מפתח לזוגיות בריאה

פעמים רבות זוגות, שמגיעים לטיפול זוגי מתלוננים על כך שהריגוש של תחילת הקשר נעלם, התשוקה דעכה והריבים לא מפסיקים במהלך כל היום והם בעצם לא זוכרים מהי הסיבה שהתאהבו אחד בשני וכ"כ רצו להקים בית ומשפחה יחדיו.  ישנו דפוס התנהגות שחוזר על עצמו, שמאפיין זוגות מהסוג הזה: כאשר אחד מבני הזוג חווה תחושה שבן זוגו לא מכיל אותו ובעצם לא רואה אותו, הוא אוטומטית תוקף או במקרה השני מתרחק.

הריבים של בני הזוג מבוססים על סוגיות כגון: מי יקח אחראיות על ניקיון הבית, מי מעניק מעצמו יותר ועושה יותר בקשר, התעסקות בלתי פוסקת בשכנועים, בהם כל אחד מבני הזוג בטוח שהוא צודק ובן זוגו טועה. אך למעשה, שורש הריבים הללו, הן תחושות של בדידות, דחייה, אכזבה ופגיעות.

ישנם זוגות שהם מתנהגים בצורה ההפוכה לקיצון השני, הם אינם רבים ומתקשרים, על מנת לא להתמודד עם הרגשות שהם חשים, כאשר הם נפגשים עם התחושות הללו.

אך למעשה, האומץ להיפתח בזוגיות, להראות לבן הזוג שלצדיכם את הצד הפגוע והילדותי שבכם, שזקוק לחמלה, לחום, לאהבה ולחיבוק, זוהי הדרך לפתח זוגיות של שותפות ביחד. זוהי הדרך לצאת ממעגל הבדידות שאתם חווים והריחוק בתוך הקשר הזוגי שלכם. טיפול זוגי הוא תהליך חשוב, לזוגות אשר לא מתקשרים אחד עם השני ולא מצליחים לומר את תחושותיהן בצורה כנה ואמתית ויחד עם זאת לא פוגענית. תקשורת טובה, היא מפתח להצלחה בכל כך הרבה מובנים, במידה ותדברו אחד עם השני ותעלו את תחושותיכם בצורה נעימה וברורה, ללא צעקות וטונים לא נעימים, תראו שגם תקבלו הבנה וקרבה.

הפחד מלהיות חשופים וגלויים

זהו לא קל להיות במקום החשוף, פגיע ושברירי שלנו. תמיד קיים הפחד שאולי נתפס כחלשים בפני בני הזוג שלנו ואולי לא נצליח לעמוד בעצמת הרגשות שלנו ונאבד את שפיותינו, מכוון שזהו לא דבר קל להתחבר לרגש שלנו ולבטא זאת. אך חשוב שתדעו, שלהיות מחוברים לרגשות שלנו ולבטא זאת, מעניק תחושה של עוצמה גדולה.

כאשר תחבקו את הכעס ותשארו שם בלי לברוח, צעד כזה יגרום לבני זוגכם להרגיש אהבה מכם וחום שהם כל כך זקוקים לו.

לתיאום פגישה עימי חייגו 052-8029922