המטרה של טיפול זוגי

מצבים שונים בחיים מובילים אנשים לפנות אל עזרה מקצועית. במקרים רבים אנשים נתקלים במצבים שגורמים להם לתחושות מצוקה, קשיים בהתמודדות ורגשות לא טובים. אמנם כולנו גדלנו על סיפורי סינדרלה, אך לצערנו החיים האמתיים אינם כך. ישנם גורמים רבים שעשויים להוביל אל בעיות במערכת יחסים בין בני זוג. כאשר ילדים מעורבים בסיפור, גם הם יכולים להיות מושפעים מן המצב ולכן חשוב מאוד לפנות אל טיפול זוגי מקצועי על מנת לעשות את המיטב כדי לדאוג לאחדות המשפחה. כאשר ההורים, שהם הגוף שצריך להיות היציב ביותר במשפחה מתפרק, כל שאר המשפחה עלולה להתפרק. המטרה של טיפול זוגי בזמן הנכון יכול למזער את הנזקים ולאחות את השברים, כל עוד באמת בני הזוג מגיעים אל הטיפול מתוך מטרה לשפר את היחסים ולהתחיל דרך חדשה.

מהי המטרה של טיפול זוגי?

אל טיפול זוגי מגיעים זוגות נשואים או שאינם נשואים כדי לעבוד על מערכת היחסים הזוגית ולפתור בעיות שקיימות בחיים המשותפים יחד. אף על פי שכל זוג מגיע מסיבות שונות, המטרה של טיפול זוגי לכולם היא אחת וברורה: לעבוד על התקשורת בין בני הזוג. במהלך הטיפול עלולים להתגלות קשיים נוספים, שבני הזוג עצמם לא חשבו עליהם וזהו יתרון גדול של טיפול זוגי עם מטפלת זוגית מקצועית, ששמה לב לכל הפרטים הקטנים שמתחרשים בקשר בין בני הזוג.

כיצד טיפול זוגי מתקיים?

בטיפול זוגי בני הזוג יושבים בקליניקה יחד עם המטפלת, שכמובן עליה לשמור על סודיות ואובייקטיביות מרבית. באמצעות טכניקות שונות המטפלת מאשרת לבני הזוג להציף את הדברים שמפריעים להם, רגשותיהם ומלמדת אותם באמצעות זאת להקשיב אחד לשני ולהתייחס בצורה נכונה לקשיים שעולים במהלך הטיפול. במקרים רבים ההקשבה וההכלה אחד של השני היא הדבר הקשה ביותר ולוקח הרבה זמן עד שלבני הזוג נוח לשמוע מה שיש לשני לומר. זהו תהליך, שבסופו של דבר הכי משתלם.

 

אם ברצונכם לעבוד על הקשר, ללמוד כיצד לתקשר אחד עם השני בצורה טובה, בריאה ומכבדת יותר מוזמנים ליצור קשר עם ד"ר ליאת בן ארי, מטפלת זוגית בעלת ניסיון של שנים רבות בתחום הטיפולים הזוגיים.

ליצירת קשר חייגו –052-8029922