טיפול בכעסים בין הורים לילדים

כעס הוא רגש הצף ועולה באופן טבעי בחיים שלנו. כיצורים אנושיים אנו חווים את כל קשת הרגשות כאשר כעסים הם חלק מהם. השאלה הגדולה הנשאלת היא מה אנו עושים עם אותם כעסים וכיצד אנו מנתבים אותם. טיפול בכעסים הוא תהליך הכרחי על מנת לשמור על יחסים תקינים בינינו לבין עצמו ובינינו לבין העולם. מערכת היחסים הזוגית והפנים משפחתית מושפעת מאוד מכעסים אשר אינם מטופלים.

אמהות ובנות הורות ומשפחה

טיפול בכעסים בקשר הזוגי

בין בני הזוג נרקמת לאורך השנים מערכת יחסים מורכבת ומיוחדת במינה. היא מושפעת מגורמים רבים הן פנימיים והן חיצוניים. כעסים מצטברים מתוך הבית ומחוצה לו עלולים לפגוע בזוגיות כל עוד התקשורת אינה במיטבה. חוסר היכולת שלנו להתנהל נכונה בתוך הכעסים שלנו גורמת לנזק הן בקשר הזוגי והן במערכות היחסים החיצוניות שלנו עם הסביבה. טיפול פרטני של אחד או יותר מבני הזוג יכול לסייע במתן כלים להתמודדות עם המצב. לעתים מדובר בקושי בתקשורת הבין אישית. לעתים באי היכולת לפרש נכונה סיטואציות בחיים. טיפול מקצועי על ידי פסיכותרפיסט מוסמך יכול למקד את הקושי ולפרק אותו לאט לאט. בתהליך משותף ניתן לטפל בכעסים ולשפר בצורה משמעותית את היחסים הזוגיים שלנו ואת האקלים המשפחתי.

טיפול בכעסים בתוך המשפחה

גם בין ההורים לילדים קיימת מערכת יחסים. לרוב היא מושתתת על אהבה גדלה וכבוד הדדי. ילדים בגיל ההתבגרות מגלים את עצמאותם ומתחילים למרוד. הדבר מעלה כעסים רבים בין הילדים להוריהם. גם במקרה זה, הכעס הוא גורם משפיע על היחסים בתוך המשפחה ומעיב על מצב הרוח הכולל בבית. חשוב מאוד לתת ביטוי לכעסים אך יש להימנע ככל האפשר מלתת לכעסים הללו לנהל אותנו. במקרים אלה טיפול משפחתי יכול להיות לעזר בהבנה ובהכלה של השינויים העוברים על המתבגרים שלנו. הטיפול המשולב של ההורים והילדים עשוי לשפר את התקשורת ביניהם ולפתוח ערוצים חדשים ומכבדים. זהו תהליך למידה שלא תמיד בא בטבעיות ובקלות. טוב להבחין בקושי ולהגיע לקבל עזרה והכוונה מקצועית. חפשו טיפול בכעסים על ידי איש מקצוע והתחילו לחיות חיים משוחררים יותר.