הקונפליקט בין הורות ומשפחה לקריירה

משחר ילדותינו אנו נעים במסלולי חיים שונים. מסלולים מהם אנו לומדים כיצד לנהוג ומה לרצות. מחד אנו מחונכים ללמוד ולהגיע להישגים ומנגד אנו רואים דוגמאות חיות בדמות הורינו או משפחתנו הקרובה. אנו מתכננים מה אנו רוצים להיות, מעזים לחלום ומבצעים פעולות וצעדים בכדי להגשים את החלומות שלנו. יש החולמים על קריירה מוצלחת בתחום מסוים, יש החולמים על הקמת בית ומשפחה. יש החושבים כיצד לשלב הורות ומשפחה עם קריירה ולהצליח.

אחריות הורית

הורות ומשפחה כשלב בחיים

כאמור משלב מאוד מוקדם בחיינו אנו מבינים מה מצפים מאיתנו. הישגים בלימודים, לימודים אקדמאים, עבודה טובה ומבטיחה ובניית בית. שלב הורות ומשפחה הוא שלב מובנה בחיינו ודי מתבקש. בשני העשורים האחרונים ישנה דחייה של גיל הנישואים בקרב הצעירים מתוך בחירה לפתח קריירה מוצלחת במקומות עבודתם. לאחר השירות הצבאי, העבודות הזמניות, לימודי תואר ותעודה, פונים לעבודה רצינית אשר שכרה בצידה. בכדי לעלות ברמות השכר יש להתקדם לדרגים גבוהים יותר בעבודה. דרך זו מצריכה המון השקעה של שעות עבודה, מסירות ורצינות. ואז, מגיע השלב בו חושבים על הקמת משפחה. נישואין והורות הם תהליך מורכב שיש לעבוד עליו ולטפח אותו לא פחות מקריירה. לעתים הדרישה של הסביבה מאיתנו ושלנו מעצמנו יוצרת קונפליקטים. בקונפליקטים הללו רצוי לגעת באמצעות טיפול פרטני ולקבל כלים כיצד להתמודד אתם.

שילוב הורות ומשפחה עם קריירה

כאשר שני בני הזוג הם בעלי קריירות מוצלחות, תהליך הקמת המשפחה מצריך פשרות וויתורים מצד אחד מהם. הריון, לידה והשנים הראשונות של הילדים הם תקופה מאתגרת במיוחד המלווה בקשיים פיזיים ונפשיים. לעתים בת הזוג מרגישה כי הקריבה מעצמה יותר על מנת להקים משפחה בעוד שבן הזוג ממשיך בשגרת יומו. כניסת הילדים לחיינו משנה משהו במארג הזוגי העדין ובחלוקת הזמן והקשב שלנו גם למחויבויות במקומות העבודה. ישנו קונפליקט מתמיד בחלוקת הזמנים, הורות ובעיקר אמהות המלווה בלא מעט רגשות אשם. הקונפליקטים הללו גולשים גם למערכת היחסים הזוגית. טיפול זוגי נותן במה והתייחסות לכל התסכולים והשינויים אותם עוברים בני הזוג עם כניסתו של תינוק חדש למשפחה. נוסף על כך ניתן לקבל כלים להתמודדות עם השינויים החלים בנו בהיבט האישי, הזוגי והמקצועי.

לתיאום פגישה חייגו: 052-8029922