טיפול בחרדה חברתית

גם אם לא אובחנתם באופן רשמי וגם אם לא נראה לכם, ייתכן ואתם סובלים מחרדה חברתית. ישנם סוגים רבים של חרדה כאשר חרדה חברתית היא הסוג הנפוץ ביותר שפוקד אחוז לא מבוטל מהאוכלוסייה. בשורות הבאות נעסוק בחרדה חברתית, נבחן את התופעות המתלוות אליה ונציע דרכים להתמודדות אותה. חשוב לדעת שישנו טיפול בחרדה חברתית ואין שום סיבה לסבול ממנה. ד"ר ליאת בן ארי (ברש), מומחית לטיפול בחרדה, תעמוד לצדכם לאורך הדרך ותסייע לכם להתמודד עם החרדה.

מהי חרדה חברתית ?

חרדה חברתית היא למעשה פחד לא ראציונלי מפני דחייה וביקורת מצד הסובבים אותנו. זוהי יכולה להיות חרדה משיפוטיות שהחברה עלולה לנקוט כלפינו, מביקורת שעלולים להטיח כלפינו, מהתנגדות ודחייה שאנו עלולים לחוש ומעוד תגובות כאלה ואחרות מצד הסביבה שלנו.  צריך לערוך הבחנה בין חרדה ראציונלית (כמו זו הקיימת לפני ראיון עבודה למשל) לבין חרדה לא ראציונלית כמו חרדה חברתית ברמות שונות. טיפול בחרדה חברתית יתחיל באבחון רמה החרדה ממנה סובל המטופל ובהתאמה של דרך הטיפול המתאימה ביותר.

טיפול בחרדה חברתית

תופעות של חרדה חברתית

כמו בכל סוג של חרדה, גם בחרדה החברתית ישנן תופעות פיזיולוגיות וגם התנהגותיות. תופעות כמו הזעה, דופק מואץ, רעידות ויובש בפה הן רק מהתופעות הפיזיות שעלולות לתקוף את אלו הסובלים מחרדה חברתית. התופעות האלו באות בדרך כלל לקראת ובמהלך אירועים חברתיים והן עלולות לגרום אפילו להימנעות מאירועים חברתיים. טיפול בחרדה חברתית עובד בדיוק על מקרים מסוג זה, חודר לשורש הבעיה ומסייע לאנשים הסובלים ממנה להתמודד עם אירועים חברתיים בצורה טובה הרבה יותר.

טיפול בחרדה חברתית

אחרי שהצגנו מהי חרדה חברתית ואת התופעות המאפיינות אותה נעסוק כעת באפשרויות טיפול בחרדה חברתית. ד"ר ליאת בן ארי (ברש) מטפלת כבר שנים רבות באנשים הסובלים ממנה בהצלחה רבה. בדרך כלל זה יהיה טיפול פרטני שבו נוכחים רק היא ומהמטופל והם צוללים אל נבכי נפשו. טיפול בחרדה חברתית כולל בחינה של רמת החרדה ובחירה של דרך הטיפול הנכונה ביותר. אלו יכולות להיות שיחות, סימולציות ודרכים נוספות שיביאו את המטופל למקום טוב יותר.