המטרה של טיפול משפחתי

המטרה של טיפול משפחתי היא לתת מענה בפתרון בעיות פסיכולוגיות של כל אדם בפני עצמו, זוג וכמובן משפחה, באמצעות דרך חדשה של שינוי הרגלים, דפוסי התנהגות משפחתיים. באופן שונה מטיפול פרטני, בטיפול משפחתי קיימת יותר התבוננות רחבה על כל המעטפת המשפחתית והחברתית ועל הדמויות המשמעותיות ביותר בתוך הקשר המשפחתי.
במקרים רבים קיימת בעיה אצל אחד מתוך בני המשפחה, כתוצאה מהשפעה של מערכת יחסים משפחתית לא תקינה וטיפול משפחתי יכול להועיל רבות לפתרון הבעיה, תוך טיפול נקודתי בבעיה המשפחתית שגורמת לבעיה.

כל אחד מבני המשפחה הוא חלק, שמרכיב מערכת אחת שלמה ולכן כל אחד מבני המשפחה מושפע בעצמה רגשית גבוהה אחד מהאחר. משפחה יכולה לחזק ולתמוך ולעומת זאת גם להקשות ולפגוע, לא במכוון ומתוך כוונה רעה, אבל כאשר לא יודעים לדבר על הדברים, לשתף ולגלות פתיחות, אז הכאב והכעס נצבר ובסופו של דבר מתפוצץ. בטיפול משפחתי מדברים על הבעיות, הקונפליקטים ומגיעים למסקנות הנכונות על מנת להטיב את הקשר ולהפוך את התפקוד המשפחתי לנורמלי ובריא.

מהו הזמן הטוב לפנות אל טיפול משפחתי?

 

מצבי משבר- כאשר נוצרים משברים משינויים בחיים: אבדן של איש קרוב, מחלה קשה, גירושין של ההורים, מעבר דירה, עזיבה לחו"ל לצורכי עבודה של אחד מההורים, פיטורין ועוד.

 

מערכת יחסים חדשה של ההורים- לאחר גירושין/מוות של אחד ההורים, לילדים עלול להיות מאוד קשה, שההורה ממשיך הלאה אל מערכת יחסים חדשה ויש צורך להסתגל אל חיים חדשים ותא משפחתי חדש, ברוב המקרים הדבר אינו פשוט בכלל ולילדים יש דרך הסתגלות מלאה בקשיים, כמו כן גם להורה שיצא לדרך זוגית חדשה הדבר אינו פשוט וההתמודדות אינה קלה.

ריבים בלתי פוסקים – כאשר הבית על "קוצים" כל היום, אין מרגוע ושלווה, כל שיחה נגמרת בפיצוץ.

קשיים בהורות והתמודדות עם הילדים – קשיים בהצבת גבולות לילדים, פחדים, חרדות, קשיים במסגרות חינוכיות, בעיות חברתיות, תלותיות יתר על המידה ומריבות בלתי פוסקות בין האחים.

מרגישים צורך בטיפול משפחתי? רוצים לאחד את התא המשפחתי? המטרה של טיפול משפחתי היא לגשר על הפערים במשפחה ולגרום לכם לצמוח, להתאחד וליהנות אחד מהשני.

מזמינה אתכם להגיע אליי לטיפול משפחתי, לקליניקה בגן יבנה רחוב דליה 5 או באשדוד.

ליצירת קשר עמי חייגו – 052-8029922