טיפול בחרדה אצל מתבגרים

חרדה היא מצב שתוצאותיו עלולות להוביל לקשיים בתפקוד היום יומי והוא אינו פוסח על אף דור: ילדים, מתבגרים, מבוגרים וקשישים. חרדה אצל מתבגרים צריכה להיות באופן המותאם לגיל ההתבגרות שהוא גיל בעל מאפיינים ייחודיים לו. גיל ההתבגרות הוא תקופה מורכבת למדי רצופה אתגרים, פחדים, לבטים, חששות ודאגות. ישנם מתבגרים רבים שיסבלו מחרדה במהלך הגיל הזה שעלולה לפגוע להם באופן מובהק בתפקוד היום יומי בין אם זה בלימודים ובין אם בחיים החברתיים. ד"ר ליאת בן ארי(ברש), מטפלת רגשית מוסמכת, מטפלת בחרדה בקרב מתבגרים תוך שימוש במגוון שיטות טיפול מוכרות ומקצועיות.

טיפול בחרדה אצל מתבגרים באשדוד

טיפול בחרדה אצל מתבגרים צריך לקחת בחשבון את המאפיינים הייחודיים של גיל ההתבגרות שאינם דומים בדבר למאפייני המבוגרים או הילדים. מדובר בגיל שבו עוברים הנערים סערות מסוגים שונים, כך שכל דבר עלול להיות מוקצן ומועצם, וכך גם החרדות. ד"ר ליאת בן ארי מטפלת במתבגרים שמגיעים אל הקליניקה מכל האזור ומצליחה לסייע להם לאתר את מקור החרדות, תוך טיפול מקצועי ומעמיק, ולהתגבר על החרדה.

טיפול בחרדה אצל מתבגרים

חרדות של מתבגרים

כפי שציינו, גיל ההתבגרות הוא גיל מיוחד שמלווה בקשת שלמה של רגשות ותחושות. מתבגרים רבים יסבלו מחרדות הנוגעות לקבלה חברתית, להצלחה בלימודים, לדימוי עצמי ומראה חיצוני, ליחסם עם ההורים וגורמים אחרים המקיפים אותם ועוד. בגיל ההתבגרות מפתחים הנערים זהות נפרדת מהוריהם תוך גיבוש רעיונות ועמדות הייחודים להם. התהליך הזה גורר לא פעם דאגות רבות הנוגעות לכל תחומי החיים. כאשר הדאגות הללו הן ממושכות ופוגעות בתפקוד סביר יהיה להניח כי מדובר בחרדה. טיפול בחרדה אצל מתבגרים יכול לסייע להם לעבור את התקופה המאתגרת הזו בצורה טובה יותר ולתפקד באופן טוב יותר הן בחיים החברתיים והן בלימודים. ברוב המקרים  יהיה זה טיפול פרטני שבו יהיו רק המתבגר והמטפל, דבר שיצור אווירה פתוחה ובטוחה יותר עבור המתבגר.

איך אפשר להביא מתבגרים לקבלת טיפול בחרדה?

אחת הבעיות שעומדות בפני הורים למתבגרים הסובלים מחרדה היא להביא אותם לטיפול. מתבגרים רבים מתביישים להודות שהם סובלים וכן מתביישים לקבל טיפול מקצועי. הם חוששים להתחייב לתהליך הארוך של טיפול, חוששים "מה יגידו" עליהם ובאופן כללי לא תמיד מעוניינים לשתף במה שעובר עליהם. במקרה זה ייתכן ויתאים להם טיפול ממוקד מטרה שהוא למעשה טיפול קצר שנועד לסייע להתגבר על בעיה ספציפית. מספר המפגשים בטיפול נקבע מראש, דבר שיוצר "רוגע" אצל המטפל ויכול לשכנע אותו להתחיל את התהליך. ניתן להתייעץ עם המטפל כיצד לעודד את המתבגר לקבל את הטיפול ולא כדאי לוותר רק בגלל התנגדותו.