נישואין פרק ב

הנתונים שמצאו מחקרים בינלאומיים אינם מעודדים כל-כך, וקובעים כי שניים מכל שלושה קשרי נישואין עתידים להיכשל. בישראל המצב מעט יותר מעודד, אם כי גם כאן ישנם זוגות רבים שבוחרים לפרק את החבילה ולהתגרש. הבשורות המשמחות בין כל הנתונים המעט קודרים הללו הן שיש חיים אחרי הגירושין. נישואין פרק ב הם דבר שכיח ומקובל והם הפכו לאלטרנטיבה ראויה ומשמחת  במיוחד. אז איך הופכים נישואין פרק ב לקשר שמח ונטול משקעי העבר? איך מצליחים להתגבר על אובדן הקשר הקודם? ואיך מתמרנים בין הילדים והגרוש מפרק א' לבין הקשר החדש? הנה כמה רעיונות מעניינים.

נישואין פרק ב עם ילדים

נישואין פרק ב עם ילדים הם, באופן מתבקש, מורכבים ומאתגרים יותר מאשר קשר נטול ילדים. ילדים להורים גרושים מתמודדים עם אתגרים לא קלים ובן/בת הזוג החדש של האב או האם שנכנס לחייהם עלול ליצור מהמורות לא פשוטות. חשוב להיכנס לקשר שכזה בהדרגה ובאופן מתון. לא למהר להפגיש את הילדים שבשני הצדדים, לא לנסות להפוך הורים לילדים לא לכם, ובאופן כללי לא למהר לפגוע ביציבות (שגם כך נפגעה) של הילדים. ד"ר ליאת בן ארי (ברש), מגשרת מוסמכת ופסיכותרפיסטית שמטפלת גם בילדים וגם במבוגרים תוכל ללוות אתכם בתהליך ולסייע לכם לקחת החלטות נכונות שיתרמו לקשר בריא יותר לכל המעורבים.

נישואין פרק ב

איך להצליח בזוגיות פרק ב

נישואין פרק ב מהווים הזדמנות פז לתקן את שהיה בפרק א ולבנות קשר בריא יותר ונכון יותר עבורכם. אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד ומה שאולי נדמה כדבר קל ופשוט, עשוי להתגלות כאתגר מורכב למדי. לפני שנכנסים לקשר בפרק ב חשוב לעשות עבודה עצמית ולערוך תיאום ציפיות והבהרת כל אי ההבנות. תיאום ציפיות מפורט ככל הניתן ייסע לכם להגיע מוכנים יותר לקשר ולהיות שמחים ורגועים יותר. תוכלו להיעזר בשירותי מטפלת זוגית שתלווה אתכם לאורך הכניסה לקשר החדש ותאפשר לכם להיכנס לפרק ב בצורה שקולה ונכונה יותר.

זוגיות פרק ב במשבר

למרות שרבים חושבים שזוגיות פרק ב היא זוגיות לכל החיים, לא תמיד זה כך וגם נישואין פרק ב עלולים לעלות על שרטון. הנתונים מצביעים על אחוז גבוה פחות של קשרי פרק ב שמסתיימים, אולם זה בהחלט קיים. בחלק גדול מהמקרים טיפול זוגי מקצועי בהחלט יכול לפתור משברים בזוגיות ולכן מומלץ לנסות אותו במקרים מסוג זה.