איך ניתן להתמודד עם דיכאון ?

דיכאון הוא הפרעה נפשית שעלולה לפגוע בתפקוד ולהשפיע על כל תחומי החיים של הסובלים ממנה. יחד עם זאת, חשוב להבין שלא כל עצבות היא דיכאון ולא כל בכי או מצב רוח רע פירושו שאדם סובל מדיכאון עמוק וצריך לטפל עצמו. ישנם סוגים רבים של דיכאון ורמות שונות שלו. כאשר העצבות או הדכדוך משתלטים על כל החיים ומונעים מהאנשים את הרצון לחיות , לתפקד ולהיות חלק מחברה- מדובר לרוב בדיכאון קליני שדורש התערבות וטיפול.

כאשר יש שינוי התנהגותי מהותי בעקבות הדכדוך (הפרעות שינה, הפחתה או הגברת של אכילה וכו') זה גם כן סימן שצריך לפנות לטיפול מקצועי. קיימות כיום מגוון גישות המציעות דרכי התמודדות עם דיכאון כאשר במקרים הקשים עדיף לפנות לגורמים פסיכולוגיים מקצועיים ומיומנים. ד"ר ליאת בן ארי (ברש) , פסיכותרפיסטית מומחית , מטפלת בדיכאון בשיטות מגוונות ומקצועיות.

התמודדות עם דיכאון קל

כפי שציינו, לדיכאון יש רמות שונות ודרך ההתמודדות תיבחר בהתאם לרמה ולסוג הדיכאון. דיכאון קל, שאינו חולש ומשפיע על כל תחומי החיים, ניתן לפתור בצורה קלה יחסית ובאופן מהיר. במקרים של דיכאון קל לעיתים יספיק רק שינוי באורח החיים בכדי להרגיש טוב יותר. זה יכול להיות שינוי במקום העבודה, באורח החיים ובסביבה.

יהיו פעמים בהן קיום פעילות גופנית, התמקדות במחשבות חיוביות ודברים מסוג זה יסייעו להתמודדות עם דיכאון קל. במקרים קשים יותר, פעולות אלו בדרך כלל לא יעזרו. ד"ר ליאת בן ארי, מטפלת רגשית מוסמכת ומומחית לטיפול בדיכאון, תסייע לכם בהתמודדות ובהשבת שמחת החיים שאבדה לכם.

התמודדות עם דיכאון

התמודדות עם דיכאון קליני

דיכאון קליני, בניגוד לדיכאון קל, הוא מצב מתמשך שמוציא לסובלים ממנו את החשק לקום מהמיטה ובאופן כללי לחיות. מקרים מסוג זה עלולים להיות מסוכנים ויש לטפל בהם באמצעים מקצועיים ובאופן דחוף. כשאנחנו מדברים על אמצעים מקצועיים אנחנו מתכוונים לכך שעל אותם אנשים לקבל טיפול פסיכולוגי מקצועי ואמין שיסייע להם בהתמודדות. בחלק מהמקרים יתבצע שילוב בין טיפול תרופתי לבין טיפול פסיכולוגי וזאת בכדי להביא את המטופל למצב טוב ככל הניתן ולסייע לו להתמודד עם הדיכאון.

התמודדות עם דיכאון אחרי לידה

נשים לאחר לידה נמצאות במצב הורמונלי מיוחד שפעמים רבות הוא אינו מאוזן כל-כך. הרוב הגדול של הנשים יסבול בימים שלאחר הלידה ממעין עצב או דכדוך קל שיתבטא בהתפרצויות בכי תכופות ובתחושה קודרת מעט, על אף הצטרפותו של התינוק החדש למשפחה. מצב זה הוא שכיח ותקין אולם כאשר העצב הזה מתמשך מעבר לזמן המקובל , זה כבר עשוי להיחשב לדיכאון שלאחר לידה.

דיכאון אחרי לידה פוגע בנשים רבות וברוב המקרים לא ניתן לצפות אותו. התמודדות עם דיכאון אחרי לידה צריכה להיעשות בשילוב איש מקצוע מומחה ובעל ניסיון. טיפול פרטני עשוי פעמים רבות להועיל לנשים שנמצאות במצב זה ולסייע להן לתגבר על הדיכאון. על הסביבה הקרובה לאישה היולדת להיות ערה למצבה ולהגיש לה את כל העזרה הדרושה במידה והיא סובלת מתסמינים כאלו או אחרים האופייניים לדיכאון שלאחר לידה.