התמודדות עם אבדן

הערב, עם כניסתו של יום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, כולנו מרכינים ראש ומתייחדים עם אלה שאינם איתנו. אנשים יקרים וטובים אשר הלכו לעולמם בטרם עת על הגנת המולדת ואלה שחייהם נלקחו מהם בנסיבות טרגיות. אנחנו, אלה שנשארנו כאן לא שוכחים את יקירנו שנפלו ומנהלים מאבק פנימי תמידי. התמודדות עם אבדן בסדר גודל זה מעלה שאלות ומשאירה אותנו בעיקר חסרי אונים.

התמודדות עם פחד וחרדה

התמודדות עם אבדן, אבל ושכול

בימים האחרונים אנו שומעים ומכירים את משפחות השכול. מעגל שלצערנו הולך ומתרחב. עם מציאות מדינית וביטחונית מורכבת בה אנו חיים, יוצא שכל אחד מאיתנו מכיר או שמע על מישהו שאיבד מישהו. לא כולם מסוגלים להבין ולהכיל את גודל הצער והכאב שהמשפחות מתמודדות איתן יום יום ושעה שעה. התמודדות עם אבדן היא תהליך לא פשוט, אך חשוב לא לשקוע בדיכאון שאינו מאפשר לכם לתפקד. ישנם כלים בהם ניתן לסייע לכל מי שמתמודד עם אבדן. טיפול פרטני הוא מקום בו ניתן להביא לידי ביטוי את הכאבים ואת הקושי. התמודדות עם אבל לכשעצמה עוברת דרך מספר שלבים, אותם ניתן לעבור בטיפול פרטני אישי, אחד על אחד. חשוב לזכור כי אתם לא לבד ולדעת לבקש את העזרה המקצועית שאתם זקוקים לה. תפקידנו כחברה וכסביבה תומכת הוא לסייע לאנשים המתמודדים עם אבדן, לתת להם יד ולהראות להם שהחיים הם חזקים מהכול.

להשתדל לא לשקוע לדיכאון

כל מי שחווה אבדן יודע כי הכאב הוא קשה מנשוא. הכאב אינו עובר והגעגוע לאדם שאהבנו לא מפסיק לרגע. לכל אחד דרכים משלו להתמודדות עם אבדן. יש מי שמבין כי החיים הם מתנה ויוצא לחגוג אותם במלוא העצמה ויש מי ששוקע לתוך דיכאון קשה. התמודדות עם אבדן היא שונה מאדם לאדם וקשורה במצבו הנפשי, מצבו התודעתי והחוסן האישי שלו. כאשר אתם מזהים בעיה של נפילה לתוך דיכאון כדאי ורצוי לפנות כמה שיותר לטיפול. טיפול בדיכאון על ידי איש מקצוע מנוסה יכול לסייע לכם להתחזק בדיוק בנקודת השפל בה אתם נמצאים, להרים את הראש ולהבין כי החיים חייבים להמשך למרות הכל.

לתיאום פגישה אישית חייגו: 052-8029922