האמפתיה דועכת בעולם המדיה בקרב ילדינו

עולם המדיה תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות ונכנס לחיי ילדינו בכל המובנים ולצערנו הרב לא רק בצורה הטובה ביותר. אנו עדים לתופעה בה ילדינו לא מסתכלים בעיניים אחד של השני, הם מעדיפים לדבר בלייקים, אימוג'י ותגובות.

אמהות ובנות הורות ומשפחה

מושג האמפתיה נכחד בעולם הרשת, ילדינו לא מזדהים עם האדם באמת, אלא רואים אותו רק בתור תמונת פרופיל. בעקבות המצב הנוכחי ילדינו מאבדים קשרים חברתיים, כנים, רגשיים ואמתיים ונשאבים לעולם הווירטואלי חסר המשמעות אשר נמצא מאחורי המסך.

האמפתיה לא במרכז

עולם המדיה הוא נורא רחב בהמון תחומים, אבל כשחושבים עליו לעומק, הוא נורא מצומצם. בסופו של דבר מי שבמרכז הוא רק ילדיכם שיושב מול המחשב או הטלפון ורואה רק את עצמו. מקרים שמצערים מאוד את ההורים הם שבזמן אירועים משפחתיים, בהם יש למשפחה זמן להיות ביחד, ילדיהם עסוקים בלשחק בטלפון או לגלוש ברשתות החברתיות ובדרך זו מפסידים זמן איכות אמיתי עם המשפחה. אנו חיים ומגדלים ילדים לתוך דור שהטלפון יותר חשוב מתקשורת ישירה עם מבט בעיינים וחוסר האמפתיה הולך וגובר.

איך מוצאים אמפתיה בתוך עולם המדיה?

כאשר הדור שלנו מושתת על קיום מערכות יחסים ברשת, בלייקים ובשיתופים, קשה ליצור אמפתיה בין אנשים אמיתיים. כדי לנתק את ילדינו מהטלפון ומהרשתות החברתיות בעולם שבו אנו חיים צריך לעשות מאמצים רבים, זוהי הדרך שתוביל אותם לראות את האחר, לשים לב למה שקורה בחוץ ולהבין שמחוץ למסך מתרחשים חיים נרחבים ועשירים.

ברגע שילדיכם יצאו קצת מהעולם הווירטואלי אל החיים האמיתיים הם יצליחו להכיר את האחר וגם את עצמם יותר לעומק. יש להסיק מסקנות, להגיע לתובנות עמוקות, בליווי והדרכת הורים בצורה מקצועית.

לתיאום פגישה עמי חייגו: 052-8029922