איך מתגברים על בגידה ?

בגידה היא אירוע קשה במיוחד והגילוי שלה מרגיש לעיתים כמו פצצה שנוחתת כרעם ביום בהיר. בגידה מבטאת משבר אמון חמור בין בני הזוג, אולי החמור ביותר שיכול להיות ורבים מהזוגות מתקשים להתאושש ממנו. אז האם אחרי כל מה שאמרנו אפשר להתגבר על בגידה? האם בכלל אפשר להשיב את המצב על קנו ? האם יש דרך להתמודד עם בגידה שהיא לא בדרך של פירוק הקשר? איך מתגברים על בגידה? בשורות הבאות תעסוק ד"ר ליאת בן ארי (ברש) בבגידה ובאפשרויות של התמודדות אתה באופן שעשוי אולי מעט להפתיע אתכם. ד"ר בן ארי היא מטפלת זוגית מוסמכת, בעלת ניסיון רב בתחום, וטיפלה בזוגות רבים שנתקלו במשבר הבגידה והצליחו לצמוח ממנו.

בגידה – משבר שהופך להזדמנות

אז נכון שברגע הגילוי נדמה כי בגידה היא הדבר הנורא ביותר שיכול לקרות וכי לעולם לא נוכל להתאושש ממנו. למרות כל זאת, אני רוצה להציע דרך אחרת להסתכל עליה, דרך לא פשוטה, אך דרך שיכולה לתרום לשיקום הקשר. בגידה היא משבר האמון החמור מכל אך לאחר שיעבור זמן מה, וכמובן באמצעות טיפול זוגי וליווי, נוכל להפוך את המשבר הזה להזדמנות. זה ידרוש מהזוג עבודה רבה, ובעיקר רצון משותף להילחם על הקשר, אבל זה בהחלט אפשרי. כדי להפוך את משבר הבגידה להזדמנות לשיקום והבראת הקשר, נזדקק לשיתוף פעולה מצד שני בני הזוג במהלך הטיפול הזוגי ונזדקק לנכונות עמוקה לדבר ולעבוד על הדברים כדי להצמיח את השינוי.

איך מתגברים על בגידה

איך מתגברים על בגידה מבלי לפרק את הקשר?

כפי שכבר ציינו , בגידה לא חייבת להיות עילה לפירוק הקשר. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בגידה מבלי לפרק את הקשר היא באמצעות טיפול זוגי מקצועי ואיכותי. איש מקצוע מומחה ומנוסה יכול ללוות אתכם לתהליך מפרה ואפקטיבי שבסופו תצאו מחוזקים ומאוחדים יותר. לקליניקה של ליאת בן ארי (ברש) מגיעים זוגות רבים שנתקלו במשבר הפרידה ובאמצעות התהליך שעברו הצליחו להתגבר ולצמוח ממנו, מבלי לפרק את הקשר. הכלים והידע העומדים לרשותה של ד"ר בן ארי מסייעים בידיה ללוות את הזוגות ולסייע להם להילחם ביחד על הקשר ולהפוך את משבר הבגידה להזדמנות.

בגידה – הצד הבוגד אל מול הצד הנבגד

כשמתחילים טיפול בעקבות משבר הבגידה יש שאלות שעלינו לברר עם בן הזוג הבוגד וכמה פעולות שנבצע עם בן הזוג הנבגד. קודם כל יש לבחון מה הניע את בן הזוג לבגוד? מה הוביל אותו לבגידה? האם מדובר בבגידה הכוללת קשר רגשי או רק קשר מיני? וכן שאלות נוספות. לבן הזוג הנבגד מומלץ לתת לעבור "תהליך אבל" לכל דבר, להתאבל ולפרוק את הכאב בכל העוצמות הנדרשות. רק לאחר "תהליך האבל" יוכל בן הזוג הנבגד להתפנות לעבוד על הדברים ולהילחם על הבראת הקשר. טיפול זוגי בעקבות בגידה הוא תהליך דו כיווני שכולל טיפול בשני בני הזוג וביכולתו לתת מענה לשאלה איך מתגברים על בגידה. יהיו מקרים בהם נצטרך לפתוח את התהליך בקיום טיפול פרטני  הכולל טיפול אחד על אחד בנפרד ורק אחר כך להתקדם לטיפול זוגי.