אינטימיות והתמכרות למין

מהי אינטימיות?

אינטימיות היא למעשה קשר קרוב וחזק מאוד לאדם שיקר לנו. זהו המקום בו אנו מרגישים אהובים ומקובלים בדיוק כפי שאנחנו, בצורה הכי אמתית שאפשר. קשרים אינטימיים מאופיינים בשיתוף, פתיחות, חשיפה של האני האמתי שלנו, הדדיות, קבלה והכלה. יצירת קשר אינטימי זהו דבר שלוקח זמן, לסמוך אחד על השני ולקבל זהו תהליך לכל דבר. בקשר אינטימי אנחנו הרבה יותר חשופים ופגיעים ולכן יצירת האמון אחד בין השני נבנית עם הזמן.

התמכרות למין

אדם אשר מכור למין ומתמודד עם התמכרות מורכבת, הוא מתמודד עם קשיים גדולים ליצירת קשרים עמוקים ואמתיים. הקשיים יכולים להגיע מתוף קשיי תקשורת בילדות, אשר עלולים לנבוע מתוך כל מני גורמים, כגון: פגיעה נפשית, פיזית, הזנחה, תקשורת לא בריאה ועוד נסיבות. כל אותם קשיים וזיכרונות ילדות עלולים להגיע לידי ביטוי בגיל מבוגר יותר ובזמן זה אותו אדם יחפש פיצויים על כל חסכי הילדות, תהליך החיפוש עלול להיות מלווה בפחדים מיחסים חונקים, חרדות של נטישה ועוד פחדים מסוגים שונים. בעקבות תחושת החלל הריק וחוסר היכולת לייצר אינטימיות הגיונית ובריאה, אותו אדם מנתב את חייו לדרכים לא בריאות, דרכים שהן תחליפים לקשרים משמעותיים, בהם הוא מקבל סיפוק לצרכיו כגון: סטוצים, שימוש בזנות, שימוש מוגבר באתרי היכרויות ועוד. כל אותן חרדות שמלוות את המכור ואינן מטופלות בטיפול בחרדה יכולות רק להתעצם ולהחמיר עם הזמן.

פעמים רבות אדם שמכור למין יחפש את סיפוק צרכיו במעשה עצמו (אך זה לא מחייב).

ליצור אינטראקציה מינית זהו דבר כ"כ קל בימינו, בעידן המדיה, אינטרנט, בו הכל פתוח ופרוץ, אך להשיג אינטראקציה אינטימית, בה מחויבים להיות נוכחים בקשר וחשופים, זהו החלק הקשה, שנדמה לבלתי אפשרי לאנשים מכורים למין.

הפחדים של אדם מכור למין

אחד מהדברים החשובים והמרכזיים ביותר ביצירת קשר אינטימי הוא להיות חשופים וגלויים כלפי הפרטנר שלנו, החשיפה היא הפחד הגדול ביותר של כל מי שמתמודד עם התמכרות למין. כמה שיש יותר בעבר של האדם מעשים רעים וסודות שעליהם הוא מתחרט, כך מחלחלת בו יותר התחושות של חרטה ובושה, שמובילות אותו ליצור מחסום סודי, שקריטי מאוד למכורים למין. מכורים למין חשים כאנשים שמנהלים "חיים כפולים", ששואבים מהם המון אנרגיות.

הקושי לשתף, להיות שקוף, פחד מפגיעה, פחד מחוסר שליטה משאירים את המכור למין לבד עם עצמו בתוך מעגל שהוא לא מצליח לצאת ממנו. במצב זה, תהליך למידה בליווי של טיפול פרטני עם איש מקצוע, עלול לגרום לשינוי מוצלח של מסלול מחדש.

אני כאן בשבילכם, לקביעת פגישה אישית חייגו 052-8029922 או מלאו פרטים בטופס צור קשר:

    שם (חובה)

    אי מייל (חובה)

    מספר טלפון (חובה)

    נושא

    ההודעה שלך