איך לשמור על קשר זוגי חברי?

ניהול קשר זוגי הוא מלאכה בלתי פוסקת. ההשקעה לא נגמרת בשלב ההיכרות הראשונית, לפחות לא אמורה להיות כך. בכדי לשמור על הניצוץ ועל הריגוש בקשר הזוגי, יש להתייחס לכך כדבר בעל חשיבות מרובה. שמירה על קשר זוגי חברי מצריכה לא מעט פעולות. תשומת הלב והקדשת הזמן לבן או לבת הזוג, שומרת על הגחלת הבוערת בקשר הזוגי. כאשר הקשר הזוגי הופך לקשר של נישואין, ישנו משקל עצום בצורך לבנות קשר חברי אינטימי בזוגיות.

טיפול בחרדה לאחר לידה

חשיבותו של קשר זוגי חברי 

כאשר מערכות יחסים נכנסות לשלב השגרה היום יומית והשוחקת, מתחיל תהליך של הרגל ביחסים. ישנם הרגלים טובים וישנם הרגלים ההופכים את הקשר למשעמם ונטול ריגושים. בכדי להפוך חיי נישואין משעממים לחיי נישואין מרגשים, צריך תחילה להכיר בעובדה שהשעמום בקשר הוא דבר לא בריא. כאשר אחד מבני הזוג חש שהוא משתעמם בזוגיות, יש לדאוג שהקש הזוגי יישאר חברי, וליצוק בו כמה שיותר אינטימיות. ישנם לא מעט זוגות אשר אבדו את הכיוון או את הדרך וזקוקים ליד מכוונת בבניית קשר חברי אינטימי בזוגיות. טיפול זוגי מסייע לזוגות לחזור ולחוש את התחושות של התאהבות ראשונית, הפינוקים הקטנים והמחוות הגורמות לכל אחד מבני הזוג להרגיש נאהב ורצוי. חשוב לעבוד על חברות טובה בין שני בני הזוג ולתת מקום להקשבה אמתית וכנה בכל מה שעובר עליכם כזוג. יש להכיר בעובדה כי האדם כישות עצמאית מתפתח ומתעצב כל הזמן בהתאם לאירועים בחייו. ההתאמה הנדרשת בין שני בני הזוג נוכח ההתפתחויות הללו, מחזקת את הקשר הזוגי והחברי לאורך שנים.

טיפים לשמירה על קשר זוגי חברי

חשוב לזכור כי מעבר לכל המחויבויות היום יומית, הטיפול והדאגה לילדים, קשיי הפרנסה והשגרה השוחקת, ישנה זוגיות שנבנתה מהיכרות ראשונית ומבחירה אישית. אין להזניח אותה או להתייחס אליה כמובנת מאליה. קשר זוגי חברי הוא כמו גינה אשר יש להשקותה, לטפח אותה ולדאוג לכל צרכיה. כאשר הילדים גדלים ופורחים מהקן המשפחתי, נותרים שני בני הזוג יחד. לעתים יש צורך בתחזוקת הקשר על ידי פגישות סדירות עם מטפלת זוגית. יש לכך חשיבות עצומה בלקיחת פסק זמן ממירוץ החיים ולהתמקד בחברות, לדבר על האינטימיות בקשר ולשמר את הזוגיות.