תקשורת נכונה בין הורים לילדיהם המתבגרים

להיות הורים לילדים מתבגרים, זהו לא הדבר הכי פשוט שיש. במהלך גיל ההתבגרות, ילדינו עדיין מגבשים את זהותם, לומדים על עצמם בכל יום דברים חדשים ועם זאת חלים בגופם שינויים הורמונליים, מצבי רוח משתנים ולרוב חוסר רצון לפתח איתנו, ההורים שיחות יותר מדי עמוקות. אנו מאוד רוצים להיות מעורבים בחיי ילדינו, אך במקרים רבים הצד השני פחות מראה עניין ואנו מאבדים את הדרך בלייצר תקשורת בינינו לבין ילדינו המתבגרים.

כל הורה רוצה את הטוב ביותר עבור הילד שלו, אנו מאוד רוצים שילדינו יקבלו החלטות נבונות, עבור העתיד שלהם, אך במקרים רבים אנו לא מצליחים לפתח תקשורת נכונה מול ילדינו המתבגרים ורוב השיחות נגמרות בטריקת דלת וטון לא נעים.

 

איך מייצרים תקשורת נכונה בין הורה לילדו המתבגר?

על מנת ליצור תקשורת נכונה בין הורה לילד, יש לעבוד על האמפתיה בקשר.  הורה צריך להיות קשוב לרגשות של ילדו, לקבל אותו ולעודד אותו. מעורבות ההורים בחייהם  של ילדיהם הינה חשובה ומאוד רצויה ועם זאת יש לכבד את מרחבו האישי של הילד. באמצעות הדרכת הורים תוכלו לקבל כלים חשובים, איך ליצור תקשורת נכונה, בריאה ונעימה בינכם לבין ילדיכם המתבגרים.

 

הכירו אחד את השני טוב יותר באמצעות פעילויות משותפות

דרך טובה ליצור תקשורת נכונה בין הורה לילדו המתבגר, היא כניסה לעולמו באמצעות פעילויות משותפות יחדיו. כשאתם יוצאים לבלות יחד, רק שניכם אחד על אחד, זוהי הזדמנות מעולה להכיר לעומק יותר את ילדיכם וגם הם יוכלו לגלות עליכם דברים חדשים. יציאה משותפת מחוץ לבית יוצרת אווירה שונה מהאווירה שבבית, יותר משוחררת וכיפית ומאפשרת לילדיכם להיפתח ולדבר אתכם על נושאים עמוקים, שלא הצלחתם לפתוח בשיחות בביתכם. 

במידה ואתם מרגישים שאיבדתם את הדרך ואתם רוצים ללמוד איך לגרום לילדיכם להיפתח אליכם ולפתח עמכם שיחות בצורה בריאה ונכונה, אני מזמינה אתכם להגיע אליי להדרכת הורים, בה נלמד דברים חדשים ותקבלו כלים להתמודדות עם ילדיכם וליצירת קשר בריא ונכון.

לתיאום פגישה עמי חייגו: 052-8029922