"קצר ולעניין" – פסיכותרפיה קצרת מועד

המגמה הרווחת בשנים האחרונות היא קיצור תהליכים. אנשים מחפשים ללא הרף להפוך את הדברים למהירים יותר, קצרים יותר אך גם ליעילים יותר. המגמה הזו פילסה את דרכה גם לעולם הטיפולי והיא למעשה זו שיצרה את המושג פסיכותרפיה קצרת מועד. נהוג לחשוב שבכל הקשור לנפש האדם לא כדאי לעשות קיצורי דרך וצריך ללכת בדרך הארוכה , הישנה והמוכרת.

למעשה מדובר בטעות שכן פסיכותרפיה קצרת מועד אינה גורעת בדבר מיעילות הטיפול. זהו למעשה טיפול ממוקד מטרה שסובב סביב בעיה או משבר ספציפיים. העובדה שטיפול מסוג זה מגדיר מראש את כמות המפגשים אינה פוגעת באפקטיביות שלו. בקליניקה של ד"ר ליאת בן ארי (ברש) תוכלו לבחור בטיפול פסיכותרפי קצר מועד וממוקד מטרה לפתרון משברים ולשיפור איכות החיים.

מהי פסיכותרפיה קצרת מועד ?

כפי שכבר וודאי הבנתם מהכותרת מדובר בטיפול פסיכותרפי קצר יותר מהטיפול הרגיל שמועד סיומו אינו נקבע מראש. במקרה הנוכחי נקבע מראש את מספר הטיפולים שנקצה לטובת העניין ונהיה ממוקדים באופן מובהק לפתרון והתמודדות עם הבעיה או המשבר שלשמם התכנסנו. זה יכול להיות טיפול פרטני קצר מועד, שבו נוכחים רק המטפל והמטופל, ובמספר מפגשים מועט ננסה לפתור את המשבר.

פסיכותרפיה קצרת מועד

פסיכותרפיה קצרת מועד – למי זה מתאים ?

בטיפול קצר מועד נדרשת עבודה רבה ואינטנסיבית של המטופל על מנת שהתהליך יצלח. משך הזמן הקצר יחסית והעובדה שדרושה עבודה עצמית רבה הופכים את הטיפול לכזה שאינו מתאים לכולם. ברוב המקרים זה יתאים לאוכלוסייה הכללית ונימנע מלקיים את הטיפול עם אנשים המאושפזים במוסדות פסיכיאטריים. אנשים שסובלים מבעיה ספציפית, אנשים שנתקלו במשבר מסוים עלולים למצוא שטיפול קצר מועד יכול לסייע להם בצורה ניכרת ומבלי הצורך בהתחייבות לתהליך ארוך שמועד סיומו אינו ידוע.

טיפול פסיכולוגי מוגבל בזמן

ברוב המקרים טיפול פסיכולוגי הוא תהליך ארוך שבמהלכו עובר המטופל שינוי משמעותי שמאפשר לו להתגבר עם משברים ולתפקד טוב יותר בכל תחומי החיים. לא תמיד אנשים פנויים לתהליך המחייב והארוך הזה ובדיוק בגלל זה פותחה פסיכותרפיה קצרת מועד.  ד"ר ליאת בן ארי , מטפלת רגשית מוסמכת ומומחית בטיפולים קצרי מועדף  תעבור אתכם את התהליך הזה בצורה מקצועית ויעילה במיוחד. הטיפול יתרכז סביב בעיה ספציפית ובאמצעות עבודה אינטנסיבית ורבה נוכל להתגבר על המשבר בזמן מוגבל וקצר באופן משמעותי מטיפול פסיכולוגי רגיל.