משבר זוגי – מה עושים ?

מרגישים שמשהו בקשר הזוגי שלכם אינו כתמול שלשום? מרגישים שכל שיחה הופכת לוויכוח או לריב? מרגישים נתק רגשי מבן הזוג ? ייתכן שאתם נמצאים בעיצומו של משבר זוגי. משבר זוגי יכול להתקיים כתוצאה ממספר גורמים. זה יכול להתרחש כתוצאה מאירוע מסוים, זה יכול להתרחש כתוצאה מנתק בין בני הזוג וזה יכול גם להתרחש ללא כל סיבה מסוימת. כך או אחרת בעת משבר זוגי שני הצדדים נפגעים ולכן חשוב מאוד לפתור את המשבר.

אז כשיש משבר זוגי מה עושים ? האם יש מה לעשות בכלל? האם גירושין הם התשובה להכל ? לא, לא ושוב פעם לא! משבר זוגי נועד שיפתרו אותו, הוא נועד שיצמחו ממנו והוא נועד שיתגברו עליו. ד"ר ליאת בן ארי (ברש) , מומחית לטיפול זוגי, מטפלת בזוגות רבים שנקלעו למשבר ותשמח לסייע גם לכם לפתור את בעיות התקשורת בניכם.

משבר זוגי  מה עושים ?

כפי שכבר ציינו, בעת משבר זוגי שני הצדדים סובלים ומתוסכלים והמשפחה כולה נפגעת. חשוב לזכור שבני הזוג הם עמודי התווך של המשפחה ואליהם מצטרפים הילדים, החברים, העבודה וכל השאר. מסיבה זו בני הזוג צריכים להשקיע אחד בשני ובמקרה של משבר – לעשות הכל  על מנת לפתור אותו. זוגיות לאחר לידה, למשל, היא זוגיות רגישה ופגיעה במיוחד שעלולה בקלות להתדרדר למשבר חמור.

יש לזכור כי בני הזוג הם הבסיס לכל וכאשר הבסיס רופף, יש להפוך עולמות על מנת לחזק אותו. אז מה אפשר לעשות? לדבר על הדברים, להשקיע אחד בשני, להשקיע מחשבה רבה בחיזוק הקשר ולתת את הכל על מנת שהקשר יצלח. עליכם לעשות הכל כדי להימנע ממצב של נתק רגשי. מצב כזה עלול להיות הרסני לזוגיות, ולגרום לבני הזוג לחפש את החום מחוץ למערכת הזוגית. צריך לטפל בדברים בטרם מגיע הניתוק הרגשי, ובמקרה שהוא כבר הגיע מומלץ להיעזר במטפלת זוגית מוסמכת לפתרון המשבר.

משבר זוגי מה עושים

זוגיות במשבר בגילאים מבוגרים

פעמים רבות הרוטינה והשגרה עלולות לטשטש בעיות תקשורת בזוגיות. הילדים, העבודה, השגרה והחברים עשויים להיות מקום לברוח אליו במקום להתמודד זה מול זה ולתחזק מערכת זוגית איתנה. בגיל הפרישה נגמרת העבודה, הילדים עוזבים את הבית ואז מתחילות הבעיות. אז מבינים זוגות רבים כי בעצם הם לא עבדו מספיק על התשתית הזוגית, והם נקלעים למשבר של ממש. חשוב להקפיד לעבוד על הדברים בגילאים צעירים יותר כדי לא להגיע לגיל הפרישה ולראות שאתם למעשה בעיצומו של משבר זוגי.

מתי פונים לטיפול זוגי

טיפול זוגי הוא בין הפתרונות היעילים ביותר לפתרון משבר בזוגיות. אז מתי מגיע הרגע שצריך לפנות לטיפול זוגי? כשאתם מרגישים שהדברים כבר לא אותו דבר, שיש בניכם נתק רגשי ושאתם לא מצליחים לפתור את הדברים בעצמכם. פעמים רבות תיווך על-ידי אדם שלישי (מטפל מוסמך כמובן) יכול להוביל לפתרון מהיר ויעיל. שימו לב, ממש אין צורך בטיפול ארוך שהסוף שלו אינו נראה. לעתים יספיק אפילו 5-6 מפגשים בלבד על מנת להתגבר על המהמורה ולפתוח צוהר לקשר רגשי מחודש.