בעיות תקשורת בזוגיות

המערכת הזוגית היא מערכת עדינה במיוחד, עדינה כמו גוזל רך אם תרצו. זה אומר שכדי שהיא תישאר שלמה עלינו לתת לה את מלוא תשומת הלב והרגישות, בדיוק כמו שדרוש לגוזל כדי לשרוד. בעיות תקשורת בזוגיות הן האיום הגדול ביותר על המערכת הזו. תקשורת היא הבסיס לכל קשר זוגי וסדקים בתקשורת הזו עשויים לגרום לקשר להתפרק. אז מה עושים? עובדים על התקשורת כמובן. זה לא תהליך קל, בטח שלא קצר, אבל השורה התחתונה היא שטיפול זוגי יכול לפתור בעיות תקשורת בזוגיות ולסייע למערכת הזוגית לתפקד טוב יותר. ד"ר ליאת בן ארי (ברש), מטפלת זוגית מוסמכת, מומחית בטיפול זוגי במגוון שיטות מקצועיות ויעילות במיוחד.

מה גורם לבעיות תקשורת בקשר זוגי?

הקשר הזוגי הוא דבר עדין וכל-כך פגיע, כפי שוודאי הבנתם, ולפיכך הוא נתון לכל-כך הרבה איומים עליו. כל שינוי או מדבר של אחד מבני הזוג עשוי להוות מכשול לקשר ובהחלט ליצור בעיות תקשורת בזוגיות. פיטורים, מוות של אחד ההורים, קשיים כלכליים, ונסיבות חיים אחרות הם בדיוק הדברים שיכולים ליצור את בעיות התקשורת הללו.

בעיות תקשורת בזוגיות

איך פותרים בעיות תקשורת בזוגיות ?

כפי שציינו, התקשורת היא המהות של כל קשר זוגי וכשיש חסימות בערוציה יש לפעול לפתיחתם. ישנן דרכים רבות על מנת לפתוח ערוצי תקשורת, אך כדאי לשים לב כי פעמים רבות יידרש גורם שלישי על מנת לתווך בין הזוג. טיפול זוגי במקרה הזה יכול לעשות פלאים לערוצי התקשורת, כאשר המטפל הוא הגורם השלישי שיסייע לזוג להתגבר על משברים וליצור תקשורת תקינה.

טיפול זוגי לפתרון בעיות תקשורת

טיפול זוגי הוא בהחלט אחת מהדרכים הטובות ביותר לפתרון בעיות תקשורת. במהלך הטיפול יושב הזוג עם המטפל המוסמך ומדבר על הדברים, בהנחיית המטפל. למטפל ישנם כלים לגרום לערוצי התקשורת להיפתח ולהשיב את החדווה לזוגיות. ישנן פעמים בהן יידרש דווקא טיפול פרטני , שזהו טיפול שבו רק אחד מבני הזוג יושב "אחד על אחד" עם המטפל. כך או אחרת, חשוב לדעת שישנם דברים רבים שאפשר לעשות על מנת לפתור משברים ובשום אופן לא כדאי לוותר מהר כל-כך על קשר זוגי.