חיי משפחה ללא הטלפון הנייד

כמה פעמים יצא לכם לשבת בארוחות משפחתיות ולראות את הילדים שלכם עם מבטים שמוטים לכיוון מסך הטלפון? או במצב האחר הם פשוט לא מגיעים, כי מעדיפים לבלות את זמנם בחדרם בטלפון?

כיום, מרבית הילדים וגם המבוגרים "מכורים" לאפליקציות ולרשתות החברתיות למיניהן, שנמצאות בטלפונים הניידים ועם השנים ניכרת החמרה במצב. עם ההתפתחות הטכנולוגית, דועכת ההתפתחות הבינאישית, התקשורת אחד עם השני במבט נעלמת ומתחלפת בהתכתבויות בווטצאפ ובצ'טים השונים.

במידה והחלטתם שאתם רוצים להציל את המשפחה שלכם ולא להיות חלק מהסטטיסטיקה, תצטרכו לנקוט צעדים משמעותיים.

מהו הצעד הראשון?

הצעד הראשון הוא להכיר בכך שקיימת בעיה ולא לטאטא את המצב מתחת לשטיח. תצטרכו לשים את הגבולות בתור הורים ולא לוותר על העקרונות שלכם ובמידה ואתם מתקשים בכך, שיקלו הגעה לטיפול משפחתי יחד עם הילדים, שיכול לתרום רבות לתקשורת של בני המשפחה אחד עם השני והגעה לתובנות ומסקנות ושיפור ביחסים בין בני הבית.

המון הורים אומרים: "זה הגיל, זה יעבור לו" ונותנים לגיטימציה לכך שהילדים שלהם שקועים ימים שלמים במסך וסגורים בתוך החדר, זוהי טעות מאוד נפוצה, שהורים פשוט לא מבינים את ההשלכות שלה.

מה ניתן לעשות על מנת לגבש את המשפחה?

הגדירו שעות וימים מסוימים בהם כל המשפחה נפגשת ומקיימת פעילות יחדיו והתנאי הוא שכולם נפגשים ללא המכשיר הסלולרי. חישבו יחד על סוגי פעילויות שיתאימו לכולם, לדוגמא: סרט, ארוחה משפחתית במסעדה או בבית, בשלו יחד את הארוחה, הכינו מאכלים שכולם אוהבים ויהינו מהם
דברו אחד עם השני בעיניים, התעניינו בחיי היום יום של כל אחד מבני הבית ותוכלו לגלות המון דברים שלא ידעתם על הילדים שלכם וכמו כן גם הם עליכם.

תקשורת טובה ואמפתיה הם הבסיס ליחסים טובים ובריאים, במשך שעה ללא הטלפון כשכל המשפחה יחד תגלו עולמות חדשים.

לתיאום פגישה עימי חייגו 052-8029922