טיפול זוגי ומשפחתי

משפחות רבות מתמודדות עם קשיים זוגיים ומשפחתיים שונים, המעיבים על שלוות המשפחה ואף גורמים לריבים, לפירוק ולנתק במשפחה. על מנת להקל על המצבים המשפחתיים והזוגיים המורכבים הללו, ניתן לבצע טיפול זוגי ומשפחתי, המאפשר לבני המשפחה לקיים שיחות במתכונת זוגית או משפחתי, וללמוד שפה חדשה של שיתוף, וקרבה על מנת לשפר את היחסים בתוך המשפחה.

טיפול זוגי ומשפחתי
טיפול זוגי ומשפחתי

טיפול זוגי

הטיפול הזוגי נועד למצבים שבהם יש קושי זוגי, בגלל מציאות מורכבת במערכת הזוגית, כמו למשל משברים זוגיים, מצב כלכלי שגורם לקושי זוגי, בגידה, או רצון להיפרד. הטיפול הזוגי מתרחש בתוך מרחב מוגן, בו בני הזוג יכולים לשוחח זה עם זו, ולפרוק את הרגשות שלהם, ובעזרת המטפל הזוגי להגיע למצב שבו הם מצליחים לנהל שיחה זוגית שמאפשרת להם להקשיב זה לזו, ולשמוע זה את זו. הטיפול הזוגי נעשה כצעד מניעה לפירוק הנישואין, או כדי להתגרש בצורה טובה יותר, מבלי לפגוע במשפחה ובילדים שיש בבית.

טיפול משפחתי

לעיתים יש צורך בטיפול כולל יותר מלבד הטיפול הזוגי, והטיפול צריך לכלול את שאר בני הבית. טיפול משפחתי נעשה כאשר יש קושי מסוים בהתנהלות המשפחתית, המשפיע על אחד מבני הבית או יותר. ההתייחסות בטיפול המשפחתי הוא אל המשפחה כיחידה אחת, שמתפקדת בצורה שלמה כאשר כל בני המשפחה מתפקדים ומתקשרים זה עם זה בצורה מכובדת, נינוחה ורגועה. כאשר יש דיס הרמוניה ביחסים המשפחתיים, או קושי של אחד מבני המשפחה שנובע מתוך היחסים המשפחתיים טיפול משפחתי הוא אופציה מועדפת. הטיפול המשפחתי מרכז את כל בני המשפחה ובודק את הדינמיקה המשפחתית בין בני המשפחה. לאחר בדיקת הדינמיקה המשפחתית הטיפול עובר להעצים את בני המשפחה וליצור בתוך המשפחה שפה חדשה ודינמיקה חדשה, טובה ובריאה יותר.

טיפול זוגי ומשפחתי

לעיתים יש צורך לשלב בין שני הטיפולים, בגלל מצבים שונים של קושי זוגי שמשפיע על הדינמיקה המשפחתית, או להפך. במצבים אלו הטיפול ישלב את שני סוגי הטיפול, על מנת לבנות גם דינמיקה זוגית חדשה וגם דינמיקה משפחתית חדשה ומאפשרת יותר.

ד"ר ליאת ברש היא מטפלת זוגית ומשפחתית בכירה ומוסמכת בעלת ידע וניסיון רב בתחום הטיפול הזוגי והמשפחתי. ד"ר ליאת ברש מתמחה בטיפול זוגי ובטיפול משפחתי מתוך שיח מאפשר ושפה חדשה ואוהבת בין בני המשפחה, על מנת לאפשר להם לחיות יחד מתוך אהבה והרמוניה, ולהתגבר יחד על המשבר אותם הם חווים, אל עתיד וחיים זוגיים ומשפחתיים טובים יותר.