ההבדל בין אהבה להרגל אצל בני זוג

זוגות רבים נמצאים בדילמה לאחר זוגיות ארוכת שנים- האם הם נמצאים באותה זוגיות מתוך תחושת מחויבות והרגל או מתוך תשוקה ואהבה?

כאשר המערכת יחסים מושתת על נוחיות וביטחון- דעו לכם שהקשר הוא הרגל ולא אהבה.

 מהו קשר של הרגל ומחויבות?

קשר של הרגל זהו קשר שמבוסס על אינטרסים- על הצורך לא לאבד את הביטחון ואת הנוחיות שלנו, זהו קשר שהחיבור העיקרי בין בני הזוג הם אותם אינטרסים אך לא רגש אמתי. בקשר של הרגל ישנו ניתוק רגשי מאוד גדול שבא לידי ביטוי בתחושת מרחק, זרות, חוסר התאמה ופערים גדולים אחד בין השני. בקשר של מחויבות קיימת התחושה של חוסר נוחות לעזוב ורצון להישאר בתוך המערכת יחסים מתוך ידיעה שבן הזוג שלנו נשען עלינו וזקוק לנו,זה יכול לבוא לידי ביטוי מבחינה נפשית, חברתית, בריאותית, פיננסית ועוד.

 החשש לצאת לדרך חדשה

לצאת ממערכת יחסים לאחר שנים רבות של זוגיות זהו דבר לא קל בכלל. ישנו חשש אדיר שלא נצליח למצוא אדם טוב יותר, שיאהב אותנו וירצה אותנו בדיוק כפי שאנחנו. קיימת סוג של נוחות כאשר נמצאים עם אדם שכבר מכיר אותנו, כולל החסרונות, שיגעונות שלנו ולכן ברוב המקרים אנחנו פשוט נשארים באותה מערכת יחסים למרות שהתשוקה די אבדה. או שקיימת גישה אחרת שהיא האמונה שעם הזמן המצב יחזור להיות כמו בתחילת מערכת היחסים והאהבה תפרח ו"תשתקם".

 טיפול זוגי

זוגות שמגיעים לטיפול זוגי, הם זוגות שמכירים בבעיה ורוצים לנסות לפתור אותה באמצעות טיפול זוגי, רגע לפני שהחבילה מתפרקת. אחרי הכול לפרק מערכת יחסים של שנים זהו דבר לא קל בכלל והתערבות של איש מקצוע יכולה לתרום רבות. יכול להיות שבבית ישנם שיחות שאמורות להתקיים, אך לא נעשות מתוך חששות ולבטים ובתוך כותלי הקירות בטיפול הזוגי הן דווקא יעשו ויגרמו לפתיחות גדולה יותר בין בני הזוג. הטיפול הזוגי מאפשר לבני הזוג להקשיב אחד לשני, להגיע לתובנות ומשם להחליט, האם להעניק צ'אנס לקשר או לסיים אותו בצורה יפה ולפתוח בחיים חדשים.

 

לתיאום פגישה עמי חייגו 052-8029922