התמודדות עם חרדה – איך עושים את זה?

מי שסבל בחייו אפילו פעם אחת מחרדה, וודאי יודע עד כמה היא יכולה להיות משתקת, משבשת, מפחידה, מטרידה ועוד שמות תואר בסגנון הזה. התקפי חרדה או מחשבות חרדה אלו מצבים קשים מנשוא שמפריעים לכל שגרת החיים. חשוב לדעת שאין סיבה שתעברו התמודדות עם חרדה לבדכם ובעצמכם. ד"ר ליאת בן ארי (ברש) , פסיכותרפיסטית מומחית מטפלת בניסיון רב ובשיטות מקצועיות באנשים שסובלים מחרדה ברמות שונות ומסוגים שונים.

סוגי חרדה

ישנם סוגים שונים של חרדה וסיבות רבות שבגללן היא יכולה להתפרץ. זו יכולה להיות חרדת בחינות, למשל, שמשתקת אדם הסובל ממנה ומונעת ממנו להיבחן. ישנן גם חרדות לקראת ראיונות, לקראת חופשות, לקראת נהיגה ודברים נוספים שגורמים לחרדה ומשתקים את האנשים הסובלים ממנה. יכולה גם להיות חרדה ללא כל סיבה נקודתית הנראית לעין וגם היא יכולה לפגוע בשגרת החיים בצורה קיצונית.

התמודדות עם חרדה

התמודדות עם חרדה – איך עושים את זה?

כפי שכבר ציינו, התמודדות עם חרדה אינה פשוטה כלל ועשויה להיות מלווה בקשיים רבים, בניהם קשיים בתפקוד היום יומי. ישנן שיטות אותן תוכלו לבצע בעצמכם כמו: הרפיה, מדיטציה, תרגול נשימות, חשיבה חיובית ודברים בסגנון הזה. אלו רעיונות שבהחלט יכולים להקל את אותה התמודדות עם חרדה, אולם לא בכל מצב הן יהיו יעילות. כאשר אנשים סובלים מחרדה ברמה גבוהה, שאינה עוברת כעבור זמן מה, מומלץ לפנות לקבלת טיפול בחרדה, טיפול  מקצועי שביכולתו לשפר באופן מובהק את המצב.

איך יודעים מתי צריך לפנות לקבלת טיפול בחרדה?

חשוב לציין כי כל אחד סובל בחייו מרמה כזו או אחרת של חרדה, שלא בהכרח מצריכה טיפול מקצועי. דאגה היא טבעית והיא מאפיינת כמעט כל אחד ואחת. מעבר לזה שהיא טבעית, כל עוד היא ברמה סבירה היא אפילו חיובית שכן היא עוזרת בשמירה עלינו ובהגנה מפני סכנות. כאשר הדאגה הולכת וגדלה ומתפתחת לחרדה של ממש, זה הזמן להתחיל לטפל בה. חרדה היא מצב משתק שפוגע בתפקוד היום יומי ומקשה על ההתנהלות השוטפת. מצב כזה עשוי לגרום לאובדן שליטה על התגובות ולכן מדובר במצב שדורש טיפול בחרדה. זה יכול להיות טיפול פרטני, אחד על אחד, שבו רק אתם והמטופל נוכחים וצוללים את עומק החרדה עד אשר היא נעלמת. אם אתם חשים שאתם לא אתם, שאתם מתקשים בביצוע פעולות פשוטות, ושהחיים שלכם אינם מה שהיו פעם- זה הזמן לפנות לטיפול מקצועי שיכול לשפר בצורה מובהקת וניכרת את איכות החיים שלכם.