סוגי דיכאון

ישנם מספר סוגי דיכאון קל, בינוני וקליני (מג'ורי) אשר משפיעים על מהלך חיים תקין וכוללים התפרצויות בכי, חוויה של ריקנות, קשיי שינה, יקיצות בלילה, מצב רוח מדוכא, חוסר עניין והנאה ועוד אך ישנה דרך לטיפול בדיכאונות אלה.

גורמים לדיכאון

מצב אובייקטיבי – מצבי דחק שאליו נקלע האדם כגון: מעבר דירה, אבל, איבוד מקום עבודה, מחלה, כישלונות מסויימים, כמו כן מצבים של חוסר שליטה וחוסר וודאות מולידים דיכאון וחרדה.

חוסר איזון כימי במוח – נוצר מכמה מצבים: דיאטה לא מאוזנת וירידה דרסטית במשקל, תזונה לא מאוזנת, מצב סטרס לאורך תקופה ארוכה, שינה מופרעת.

אבחון נכון של דיכאון

אבחון לאדם שסובל מדכדוך עד דיכאון, מגיעה לאחר שמאובחנים אצלו מספר סימפטומים שציינו למעלה.
הסימפטומים חייבים להופיע כל יום, ברוב שעות היום כאשר הסימפטום העיקרי של חוסר חשק לכלום ומצב רוח ירוד מופיעים בכל אותם הימים והשעות.
אבחון דיכאון מג'ורי יכולה להיות רק ע"י איש מקצוע נכון. טיפול בדיכאון ינתן אך ורק אם ישנה פגיעה בתפקוד ו/או מצוקה.
ישנם גורמים רבים שגורמים לשינוי בתפקוד היומי שלנו ולמצוקה לא קטנה כגון: שימוש בסמים, איבוד אדם קרוב, אך לא כל מצוקה הינה תסמין לדיכאון מג'ורי.

טיפול בדיכאון

לאחר שמאבחנים את דרגת הדיכאון, מטפלים בהתאם לדרגת הדיכאון אם מדובר בדיכאון קל, מאתרים את הגורם האובייקטיבי, בודקים האם קיים מערך הורמונלי שמשפיע.

אצלי במרפאה תמצאו מגוון רחב של סוגי טיפול בדיכאון לכלל הגילאים: ילדים, נוער, מבוגרים ואף גיל הזהב.
הטיפול מסייע להיכנס לשורש הדיכאון, להבין מה הגורמים ולדיכאון וכיצד ניתן לטפל בהם כדי להמשיך באורך חיים בריא, ד"ר ליאת בן ארי.

לייעוץ טלפוני ושאלות נוספות על תחילת הטיפול 052-8029922

5 (100%) 2 votes