הטרדה במקום העבודה

לאחרונה קיימת מודעות למקרים רבים של הטרדה מינית ונפשית במקום העבודה. בהטרדה מינית מדובר במגוון רחב של פעולות, אמירות והתנהגויות של ממונים ועמיתים כלפי עובדות – מילה פה, רמיזה שם, ספק לטיפה ספק חיבוק, התנייה ש-"אם – אז…". כל המקרים הללו מהווים הטרדה מינית וניצול, שבסיסם הרצון להגיע לסיטואציות מיניות לא רצויות. העובדת נמצאת בעמדה שבה ממונה בכיר טווה רשת של רמיזות מתחת לפני השטח, שתכליתם בסופו של דבר היא אחת – הגעה לסיפוק מצידו.

פגיעה על ידי דמות סמכותית

בתחום ההטרדה הנפשית מדובר במקרים של הטלת מרות ושליטה, הכפשת שם, עיכוב מקצועי וכו'.
לעובד קשה לשים את האצבע על מקור הבעיה – הוא סמוך ובטוח שהוא בסדר, מקצועי, אך משום מה יש "דמות אפלה" בדמות ממונה הרובץ מעל, וטורח להשחיר את השם (בהקשר של הטרדה נפשית) ללא כל סיבה נראית לעין. בכל המקרים הללו ובדומים להם, העובד/ת מוצא/ת את עצמו/ה נפגע מהסמכות הממונה וממקום העבודה עקב התנהלות לקויה ורשלנית של המערכת.

לוגו ליאת ברש

השלכות נפשיות קשות

לא פעם, העובד החשוף להטרדה במקום העבודה מוצא את עצמו מנודה מחבריו לעבודה, מורחק, "מיובש" ומוקצה, עד שבסופו של דבר היא מחליטה לנטוש את המערכה "מיוזמתו". חוות דעת מומחה עשויה להכריע גורלות של תיקים בבית המשפט. במסגרת עבודתי, אני מכינה חוות דעת מומחה, אשר תכליתן לספק כלי ראייתי חזק שקשור להיבטים פסיכולוגיים, והשפעתם על חיי הקורבן לאור מסכת ההתעללויות והאירועים אותם הוא עובר.

כתיבת חוות דעת לבית משפט

ד"ר ליאת בן-ארי ברש פסיכותרפיסטית מטפלת בדיכאון אצל ילדים

אני מנתחת את תוצאות מעשה העבירה על הנפגע מבחינה נפשית, חברתית, תעסוקתית ומקצועית. הדו"ח שלי ייחודי בנושאים אלה בארץ.
אני מציגה הערכת נזק מבוססת ומנומקת באמצעות חוות דעת לבית המשפט ומאפשרת לבית המשפט לראות את התמונה כולה בצורה ברורה ומדוייקת. כל מצב, אמירה והתנהגות של הנפגע מוצגים כשהם מנותחים ומגובים מבחינה מחקרית ותיאורטית. בנוסף לכך, גם התנהגותו של הפוגע מנותחת ומוסברת אף היא בהתאם לפרופילים הפסיכולוגיים והקרימינולוגיים הרלוונטיים. חוות הדעת מייעלת את ההבנה וההסתכלות הרפואית-הנפשית על התיק הנדון. החומר הראייתי והנפשי של הנפגע מגובש לכדי מסקנות בנוגע לרמת חומרת הנזק, ובכך בית המשפט יכול לאמוד בצורה טובה יותר את דרגת הפיצוי.

כד"ר לקרימינולוגיה קלינית אשר מתמחה בתחום הסטייה על כל גווניה, וכמטפלת זוגית, משפחתית, פרטנית ומינית, מתאפשרת לי ראיה רחבה וחדה על אירועי העבירה לסוגיהם. הדבר מתבטא בדו"ח חוות הדעת הייחודי המוגש לבית המשפט.
לאחר הגשת חוות הדעת שלי לבית המשפט, אני עומדת לרשות הנפגע/ת גם בחקירה בבית המשפט.

לקביעת פגישת ייעוץ בנושא סיוע לנפגעות תקיפה מינית השאירו פרטים או חייגו 052-8029922