סיוע לנפגעות תקיפה מינית

אירוע תקיפה על רקע מיני – אלימות מינית והתעללות מינית, מהווה את אחד מ"שיאי" השפל של החברה האנושית. אין ספק כי מדובר בחוויה טראומטית קשה, המשאירה צלקת לשנים ארוכות. נפגעות תקיפה מינית ואונס חוששות פעמים רבות לדווח לרשויות על אירוע שפקד אותן בשל הקושי להתמודד שוב מול התוקף, גורמי האכיפה והמשפט. בין השירותים שאני מספקת אני כותבת חוות דעת לבית המשפט.

במסגרת עבודתי המקצועית כד"ר לקרימינולוגיה קלינית ופסיכותרפיסטית נתקלתי פעמים רבות במקרים שבהם רמת ההאשמה שחש הקורבן כה גבוהה, עד שהדבר אינו מאפשר לעמוד על זכויותיו. הטיפול מאפשר לקורבן להבין כי הוא קורבן, ולהבין שלא היה גורם אקטיבי לסיטואציה. האחריות למקרה העבירה לא הייתה תלויה בו, אלא קשורה לרמה המוסרית של התוקף בלבד.

טיפול רגשי להחזרת השליטה לנפגעות תקיפה מינית

אני מציעה סיוע לנפגעות תקיפה מינית ע"י טיפול המאפשר הסתכלות רגשית שונה על הסיטואציה בה היה מעורב הקורבן, ובכך מאפשר ראיה פרופורציונלית של המתרחש באירוע. בהתאם לכך, לומד המטופל להגדיר לעצמו את משתני האירוע, מאפשר לעצמו לחוש זכאי לעמוד על זכויותיו, לדרוש את הצדק, ומתוך כך להשיג שליטה על חייו, שליטה שאבדה לו בתוך תהליך התקיפה עצמו.

לאחר רכישת יכולת זו הנובעת מהתהליך הטיפולי, מחליט הקורבן אם ברצונו לפתוח בהליך משפטי ולהגיש תלונה נגד התוקף. פעמים רבות על הקורבן לעבור עימות מול התוקף. שלב זה הוא קריטי הן מבחינה טיפולית והן מבחינה משפטית עבור הקורבן. יכולתו לעמוד איתן מול תוקפו בתחנת המשטרה ובבית המשפט ולדרוש את הצדק, מאפשרת לו להשיג שליטה על המתרחש בחייו.

לקביעת פגישת ייעוץ בנושא סיוע לנפגעות תקיפה מינית השאירו פרטים או חייגו 052-8029922



    הכנה לקראת מפגש עם התוקף

    להחלטה להיכנס אל החדר, לפגוש את התוקף ולהתעמת איתו, משקל טיפולי רב. היכולת לשחזר אינטראקציה עם התוקף בתנאים של שוויון הזדמנויות מאפשרת לקורבן להטיח בתוקף את כעסו על חירותו שנגזלה ממנו מבחינה רגשית ומבחינה גופנית. רבים מהמתמודדים באירועי עימות עם תוקפיהם מתארים שלב זה כקריטי עבורם בתהליך ההחלמה והשיקום מאירוע התקיפה עצמו. הקורבן אינו מרגיש חסר אונים כשם שהיה בתקיפה עצמה. ביטוי זה מאפשר לו לחוש בעל משמעות ומהווה חיבור מחודש ל"אני" שלו. הטיפול מציע גם הכנה לתהליך העימות, באם יחליט הקורבן להתמודד מול תוקפו.