מהו טיפול זוגי

טיפול זוגי הפך להיות מאוד פופולארי בשנים האחרונות. זוגות רבים פונים אל טיפול זוגי בעקבות קשיים בחיי הנישואין על מנת לשפר את מערכת היחסים. מהו טיפול זוגי ומי פונה אל טיפול זוגי? המשיכו לקרוא.

מהו טיפול זוגי?

טיפול זוגי הוא טיפול בשיטת פסיכותרפיה, אשר כוללת את ההשתתפות של 2 בני הזוג. טיפול זוגי נועד כדי לסייע לבני הזוג לפתור בעיות בנושאים שונים. המטרה של המטפל הזוגי היא ליצור תקשורת בריאה בין בני הזוג, הבסיס החשוב ביותר בשביל מערכת יחסים בריאה. טיפול זוגי לא נועד רק בהכרח עבור זוגות שנמצאים במשבר בזוגיות, אלא הוא יכול לשפר את מערכת היחסים באופן כללי לגמרי. בזכות הטיפול בני הזוג לומדים כיצד להסתכל על סיטואציות מנוקדות מבט שונות ובזכות זאת להבין בצורה טובה יותר אחד את השני. טיפול זוגי מתאים לזוגות שמסיבות כאלה ואחרות הגיעו למשבר במערכת היחסים, אך למרות זאת שני בני הזוג רוצים להמשיך במערכת היחסים ולשפר את המצב.

מהו טיפול זוגי

קשיים נפוצים בקשר זוגי שמצריכים טיפול זוגי

קשיי תקשורת – מריבות בין בני זוג הן סוג מאוד ספציפי של קשיים בתקשורת, אך ישנם גורמים נוספים שעשויים לומר דבר או שניים על קשיי תקשורת, אשר מצריכים פנייה אל טיפול זוגי. לדוגמא: עימותים, ריחוק, אי הבנות, תקשורת בוטה ואלימה, חוסר בתקשורת. במצבים מסוג זה מומלץ מאוד לפנות לטיפול.

שחיקה בקשר- לכל הזוגות עלולה להיות שחיקה בקשר, זהו דבר שקורה לטובים ביותר. שחיקה זוגית יכולה לבוא לידי ביטוי בריחוק, חוסר חשק מיני, חוסר הנאה מפעילויות משותפות, תחושת תסכול וחוסר עניין במערכת היחסים. לכולם יש את ההנחה שפשוט ככה זה שנהיים ביחד הרבה זמן, אך זהו דבר לא נכון, שבאמצעות טיפול זוגי אפשר לפתור.

קבלת החלטות חשובות- ישנן החלטות חשובות, שעצם החשיבות שלהן יכולה לגרום למתחים בזוגיות, לדוגמא: הבאת ילד נוסף למשפחה, עזיבה לארץ אחרת וכ'ו.

וישנן עוד אינסוף סיבות שבגינן מומלץ לגשת אל טיפול זוגי.

 

ד"ר ליאת בן ארי הנה מטפלת זוגית מקצועית ומוסמכת, אשר מסייעת לזוגות רבים באמצעות טיפול זוגי בגן יבנה.

לתיאום פגישה חייגו 052-8029922 ואם אין מענה נא שלחו הודעת SMS ותקבלו תגובה בהקדם.