מבחן הזוגיות בנופש משפחתי

סיום שנת הלימודים הביא אתו את חופשת הקיץ. הילדים נמצאים בחופשה ולרוב מחפשים תעסוקה. ההורים מנגד, מחויבים להמשיך לעבוד כרגיל. אנו יודעים כי בארץ אין הלימה בין מספר ימי החופשה ממערכות החינוך ובין ימי החופש הניתנים להורים במקומות העבודה. בתקופה זו, משפחות רבות מתחבטות בשאלה האם לצאת לנופש משפחתי עם הילדים. ההבנה כי נופשים משפחתיים ממוקדים בעיקר בילדים, מעמיד זוגות רבים בשאלה האם מבחן הזוגיות ישרוד נופש משפחתי עם הילדים?

זוגיות טיפול זוגי - ד"ר ליאת בן-ארי

מבחן הזוגיות בחופשה עם הילדים

כמו הילדים, גם בני הזוג זקוקים לחופש. אנחנו המבוגרים האחראיים על המפעל המשפחתי שיצרנו מתמודדים יום יום עם עול הפרנסה, גידול הילדים ולחצים מסוגים שונים. במדינת ישראל כמעט כל ימי החופשה של ההורים מנוצלים לטובת הילדים כאשר המסגרות החינוכיות אינן פעילות. מכאן שנוצר מצב הזוי בו לבני הזוג אין זמן לחופש זוגי אמיתי. יש לנו תחושה כי כל הבעיות הזוגיות שלנו יפתרו אם נסע ליעד אקזוטי רק עם בן או בת הזוג. מבחן הזוגיות לא יצלח ללא טיפול זוגי מעמיק בו ניתן להביא סוגיות ומחלוקות לדיון משותף עם איש מקצוע. גם בנופש משפחתי עם הילדים צריך להבין שהילדים רואים בנו כתובת לכל צורך וצרכי הילדים לא משתנים בזמן חופשה. אנו ממשיכים בתפקיד גם כאשר אנו זקוקים למנוחה ונופש בעצמנו.

טיפול זוגי לתחזוק הזוגיות

חשוב לתחזק את הזוגיות כל העת. ישנן לא מעט מחוות שניתן לבצע עבור בן או בת הזוג אשר מחזקות את הקשר הזוגי. מבחן הזוגיות עומד כל העת על המאזניים במיוחד ברגעי משבר אישיים או זוגיים. גם בזמן שגרה ובמיוחד בזמן חופשה כאשר יוצאים משגרה, עולים דברים שהיה לנו נוח לדחוק הצידה או להתעלם מהם. הם מקבלים לפתע יותר פוקוס ומחדדים לנו את מה שלא עובד או מתפקד בקשר הזוגי. בהיותי יועצת זוגית באשדוד אני מסייעת לזוגות רבים לצאת ממצב של משבר בזוגיות ונותנת להם כלים להכיר באהבתם זה לזו.

נתקלתם במהמורות בקשר הזוגי ואתם זקוקים להכוונה?
צרו עמי קשר ונדבר על זה: 052-8029922