לשמור על שפיות

מציאות חיינו מזמנת לנו לא מעט אתגרים בכל מיני תחומים. הלחץ התמידי בו אנו שרויים מוציא מאתנו לעתים התנהגויות פחות רצויות. העולם כולו מהיר יותר, דורש יותר ואנו נדרשים לעמוד בקצב מסחרר אחרת ניוותר מאחור לא מעודכנים חלילה במתרחש. מציאות זו מצריכה דרכים לשמור על שפיות חיינו בכל מיני היבטים. החשיבות למצוא את הדרכים והמקומות המתאימים להשיב את השלווה לחיים, מאפשרת לנו נשימה טובה וחוסן אישי.

לשמור על שפיות ולהישאר אתה

כיצד לשמור על שפיות ולהישאר אתה

לכל אחד מאיתנו מערכת רגשות, ערכים וצרכים שונה. כל אחד מאיתנו בנוי אחרת. במהלך החיים אנו נתונים להשפעות וללחצים שונים מצד הסביבה שלנו, מבני המשפחה ובעבודה. גם טרנסג'נדרים, הומוסקסואליים ולסביות הנם בעלי דחפים וצרכים שונים. הם וגם אנחנו זקוקים לחוויה של שייכות בכדי להרגיש חלק ממשהו משמעותי. אם כך, כיצד בכל זאת ניתן לשמור על שפיות ולהישאר מי שאנחנו?
חשוב מאוד להקפיד על החלוקה האישית של משאבים האישיים שלנו. בעזרת טיפול פרטני נבחין כי כאשר אנו מזדהים עם סבלו של חבר או של בן משפחה ונרתמים לעזרתו, חשוב לשמור מהכוחות שלנו גם לעצמנו. הדרך שבנתינה ללא גבולות עלולה לגרום לנו למצוא את עצמינו חלשים ומרוקנים מאנרגיות. 

לשמור על שפיות ועל תחושת האושר

השאיפה לתחושת האושר האישי היא משאת לב ונפש של כל אדם באשר הוא. רבים חקרו את הדרך אל האושר והאופן להשיגו נתפס בגדר סוד כמוס. אני סבורה שהסוד לאושר האישי הוא לעשות את מה שעושה לך טוב ועוזר לך לשמור על שפיות, מבלי לפגוע בעצמך או בחוק. מחקרים גילו כי נתינה וקבלת האחר מקנים מידה של ביטחון ושל אושר. לפעמים ההשוואה של עצמינו לאחרים מותירה אותנו במצב של ביטחון עצמי נמוך ומתוסכלים. ההבחנה של הפערים בין הרצוי והמצוי בחיינו משאירה בנו חלל גדול. מכאן הדרך לתחושת דיכאון מהירה. טיפול בדיכאון מחדד את היכולת שלנו להישאר מי שאנחנו ולחיות בהרמוניה עם עצמינו ועם הסביבה. הכי חשוב להיות מאושרים כי את זה לא קונים בכסף אלא בהכלה בסובלנות רגשית ובהכרה שכולנו רקמה אנושית אחת.