להתחיל טיפול זוגי

יכול להיות שאתם מחפשים להתחיל טיפול זוגי מכוון שמערכת היחסים שלכם הגיעה למצב שזה או ללכת לטיפול זוגי או לסיים את מערכת היחסים? יש סיכוי שמישהו מכם כבר הטיל את הבשורה או שפשוט החלטתם שאי אפשר להמשיך בדרך הזו?

ישנן אין ספור סיבות שבגלליהן הגעתן למצב שבו שאתם נמצאים בזוגיות שלכם, יכול להיות שתדירות המריבות עולות בהדרגה ומשאירות לכם טעם מר של עצב, כעס, ריקנות ותחושת חוסר אונים או שלעומת זאת התחושות יכולות לנבוע מכך שאתם בקושי מדברים אחד עם השני ואינכם משתפים אחד את השני בדברים חשובים וערכיים ויכול להיות שגם האינטימיות בינכם דעכה ולא קיים שום קשר רומנטי כפי שהיה בתחילת הקשר. כל אלה סיבות מאוד מוצדקות להגיע לטיפול זוגי. בטיפול זוגי אתן יכולים לדבר על כל הדברים שמציקים וקשים לכם בזוגיות, אך מעולם לא העזתם באמת לדבר עליהם, על מה שבאמת כואב לכם, מציק, פוגע וכ'ו.  טיפול זוגי פותח את כל נסתרות העבר, ההווה ומכווין את העתיד של הזוגיות שלכם, אם ישנה עוד תקווה שהזוגיות תצלח או לעומת זאת אולי זהו פרק שסופו להסתיים.

כל אחד מבני הזוג סוחב "תיק" שמגיע מן עברו, את התיק אתם סוחבים כמעט כל חייכם, התיק מלא ברצונות, חלומות ובהמון גם "בעיות". על העבר שלכם יש השפעה מאוד גדולה על חיי הזוגיות שלכם. ההבנה וההכלה של העבר בקשר זוגי יכולה לעיתים להיות מאוד קשה ולהוות מכשול לעתיד הקשר.

בריבים בין בני זוג חשוב מאוד שכל אחד יבין מהו חלקו בריב, למשל באיזה דבר מן העבר הנושא נוגע לי ומכאיב לי? מדוע אני ניעלב ובוחר לכעוס מאשר להתמודד עם הסיטואציה? טיפול זוגי זו הזדמנות מצוינת ללמוד על עצמיכם דברים חדשים ולדעת כיצד להתמודד עם אותם דברים שתמיד נמנעתם מהם, טיפול זוגי מלמד אתכם כיצד לדבר אחד אל השני בצורה מכובדת, מהם הדברים שיכולים להיאמר ומהם הדברים שכדאי לא לומר בשום שלב לבן זוגכם. טיפול זוגי הוא תהליך שדורש אומץ ומאמץ מצד כל אחד מבני הזוג, עד שמגיעים לרגע שבו רואים תוצאות ומה שנראה מתאמץ הופך לטבעי וחלק משגרת הזוגיות שלכם.