כיצד מטפלים בחרדה?

חרדה הינה שם כללי מאוד לקבוצת הפרעות חרדה שבניהן: אגורפוביה, פוביה, פאניקה, חרדה חברתית, הפרעת חרדה מוכללת, OCD. הפרעות חרדה הינן שכיחות מאוד וניתן למצוא אותן בכל שכבות האוכלוסיה: ילדים, מתבגרים, מבוגרים וקשישים. כל אדם חווה חרדה באופן שני, יש אנשים עם סימפטומים של חרדה לעיתים רחוקות, שהם נחשבים מתונים וישנם אנשים שהחרדות מלוות אותם לאורך המון סיטואציות בחיי היום יום.

הגורמים להתפרצותן של החרדות רבים ומגוונים, לרוב הם נובעים בדרך כלל משילוב של גורמים פסיכוסוציאלים לבין גורמים מולדים. קיימות שיטות שונות לטיפול בהתמודדות עם חרדה. כל שיטה מכוונת להתמודד עם המקור שממנו נובעות הפרעות החרדה.

טיפול נפשי בהפרעות חרדה

בימים אלה, ישנם סוגי טיפולים רבים שנחשבים ליעילים בהתמודדות עם חרדה. טיפול שנחשב למרכזי וטוב במיוחד הינו טיפול קוגניטיבי התנהגותי. טיפולים מהסוג הזה מתמקדים בזיהוי וחיסול של דפוסי חשיבה והתנהגות, שאינם יעילים וגורמים לתחושות החרדה וגורמים לה להישאר. בנוסף לכך טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים מתמקדים בדבר חיובי מאוד: פיתוח יכולות ואסטרטגיות להכלת החרדה והתמודדות עמה.

גישה נוספת לטיפול בחרדה היא הגישה הדינמית, גישה זו דוגלת בטיפול תוך כדי הנחה כי חרדה נובעת מכל מני גורמים, אשר לא ניתנים לשליטה ולא היה ניתן לצפות זאת קודם, גורמים אינם מודעים. טיפול דינמי במצבי חרדה מתמקד בזיהוי הגורמים שאינם מודעים, עיבוד הגורמים, התמודדות עם הגורמים.

ד"ר ליאת בן ארי הינה פסיכותרפיסטית מוסמכת בטיפול בחרדה.

מוזמנים לחייג 052-802-99-22 לתיאום פגישה.