יחסי אמהות ובנות מתבגרות

הקשר בין אם ובת הוא קשר מיוחד שנרקם לו אט אט. המעגלים הנשיים הסובבים את שתיהן לאורך חייהן יוצרים ביניהן חיבור חזק ומשותף. למרות שבתקופות מסוימות נראה כי רב הנסתר על הגלוי ביחסי אמהות ובנות מתבגרות, עם הזמן בתום תקופת המרד הבנות שלנו מחפשות עוגן ויציבות. אמהות מנוסות ובעלות חכמת חיים יכולות לסייע רבות לבנותיהן. אך בכדי שזה יקרה, הבנות צריכות לרצות לקבל את העזרה ואת התובנות שאימותיהן צברו לאורך השנים.

אחריות הורית תקשורת בין הורים לילדים

אמהות ובנות בגיל ילדות

בגילאי הילדות, הבנות מתבוננות ומחקות את האמהות שלהן. הן מושפעות מסגנון הדיבור שלהן, סגנון הלבוש וכדומה. פעמים רבות הן מנסות לתפוס את מקומן ממקום של הערצה. בשנים הללו האמהות עסוקות בחינוך ובהקניית ערכים והרגלים נכונים לשיטתן. כאשר הילדות שלנו מתחילות לפתח מודעות עצמית ודעה אישית מתחילים הקשיים. יחסי אמהות ובנות הם דבר מורכב ועדין אשר יש לו השפעה מכרעת על עיצוב הביטחון העצמי של הבנות. חשוב לתת מקום לפיתוח חשיבה עצמאית, ללמד אותן להאמין בעצמן ולתת להן את הסביבה התומכת לה הן זקוקות. כאשר החינוך הוא נוקשה מצד האם ולא מאפשר מקום לביטוי עצמי ודו שיח, במוקדם או במאוחר יצוצו קונפליקטים על הרקע הזה. סביר להניח שבנות יעדיפו לבחור מטפלת רגשית בכדי להיפתח מולה. במקום שאין דיאלוג עם האם רצוי לפנות למטפל מקצועי.

יחסי אמהות ובנות בגיל ההתבגרות

בגיל ההתבגרות העימותים עולים מדרגה ומחריפים. חשוב להיות מודעים לקשיים ולאתגרים המאפיינים את התקופה הזאת ולתת לה לעבור. יחסי אמהות ובנות מושפעים רבות מהתקופה המאתגרת והלא הצפויה וכל מה שמתגלגל לפתחה רק מעצים אותנו בסופו של דבר. כדי לצלוח את גיל ההתבגרות בשלום ולשמור על סוג של נורמטיביות ביחסים המשפיעים על כל המשפחה רצוי לשקול טיפול משפחתי. סוג זה של שיח יכול להכניס מידה של יציבות ורוגע לעימותים החוזרים והנשנים, לעתים על נושאים מזעריים. חשוב להתאמץ וליצור את הקשרים האישיים והמשפחתיים. גם כאשר קשה, יש להבין את הסיבות לכך ולהתאמץ יחד ליחסים הדדיים טובים יותר.

לתיאום פגישה חייגו: 052-8029922