טיפול רגשי לילדים

הסקרנות הטבעית הטמונה בילדים גורמת להם להתעניין ולחקור את העולם. הם נולדים עם מידה רבה של סקרנות אשר מנחה אותם לחקות את המבוגרים, לגלות מקומות חדשים, ללמוד ולרכוש הרגלים. הילדים שלנו סופגים הכל ולומדים מאיתנו איך לנהוג ולנתב את חייהם. לרוב, הם יישאו את עיניהם הקטנטנות מעלה אלינו ויחפשו בנו דוגמה ודרך חיים. כאשר מתחיל איזה שהוא סוג של קונפליקט פנימי בין תפישת עולמם ובין סיטואציות מסוימות במציאות חייהם, אנו מבחינים בשינוי בהתנהגות שלהם. כאשר השינוי מחריף קיים מומלץ לבחון טיפול רגשי לילדים.

טיפול רגשי לילדים

מתי צריך טיפול רגשי לילדים

מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ והכוונה לילדים כאשר אנו מבחינים בשינוי לרעה בהתנהגות היום יומית. התנהגות זו יכולה להתפרש בכמה אופנים, אך יש לקחת בחשבון כי כל ילד יגיב ויתנהג אחרת וכי אין מכנה משותף בין המקרים. במקרים מסוימים נראה כי יש ילדים אשר יעדיפו להסתגר בחדרם ובתוך עצמם, יש ילדים אשר יפתחו סוג של הפרעת אכילה ויש שיזיקו לעצמם באופן פיזי.
הטיפול הרגשי יכול לסייע רבות בניתוח נכון של הסיטואציות איתן הילדים הילדים מתמודדים. לא תמיד הילדים מסוגלים לנתח את המציאות כפי שהיא. העולם החווייתי והרגשי שלהם זקוק גם הוא לחישוב מסלול מחדש ולקריאת כיוון. בעל מקצוע רגיש ומיומן יוכל לכוון את הילדים ולתת להם כלים לצאת מהחרדה או המשבר בו הם נמצאים. טיפול בחרדה עשוי להיות יעיל במקרים אלה, בפיתוח חוסן וחוזק אישי אצל ילדים. חשוב לדעת שלבעיה זו קיים פתרון כל עוד ישנו שיתוף פעולה בין הילד למטפל.

שיתוף פעולה משפחתי בתהליך הטיפול

ההצלחה של טיפול רגשי לילדים תלויה לא מעט בהתגייסות משפחתית לנושא. רצוי שגם הילדים וגם ההורים ישתפו פעולה עם הטיפול ויהיו מחויבים לתהליך לצורך פתרון הבעיה. לעתים נגשים לטפל בנושא ספציפי ומגלים כי המקור נעוץ בנושא אחר. טיפול משפחתי יכול לסייע רבות בחשיפת שורשי הבעיה ובמציאת הדרכים לפתרונה.
חשוב להגיע לטיפול במגמה חיובית ובאופטימיות. לזכור כמה אהבה, חינוך לערכים וכלים להצלחה השקענו בגידול הילדים. בהכוונה נכונה ניתן לסייע לילדינו להתמודד עם כל אתגר.