טיפול ממוקד בחרדה

מהי חרדה?

חרדה היא תגובה נורמטיבית לאירוע, שכרוך בלחץ נפשי.כאשר תגובת החרדה הופכת להיות ממושכת ואינה חולפת מעצמה, היא עלולה להעיד על הפרעת חרדה. כאשר המצב קורה, כדאי מאוד לפנות אל טיפול ממוקד בחרדה.

מתחים וחרדות נוצרים בעקבות אירועים קשים ומשמחים באופן שווה ומצריכים מאתנו אנרגיה רבה. המתח יכול לבוא לידי ביטוי בנפש ובגוף. "תופעות הלוואי" של החרדות הן בלתי פוסקות ומאוד מגוונות, כגון: אובססיה, לחץ בלתי פוסק, תכנון קפדני, מחשבות חוזרות ועוד.

חרדות בהיבט הפיזי יכולות לבוא לידי ביטוי בחוסר שינה, בעיות פסיכוסומטיות, בעיות אכילה, הזעת יתר, עייפות כרונית, עצבנות ועוד. במצבים בהם המתח והחרדה נמשכים זמן ממושך, הדבר עלול להתפתח להפרעות נפשיות כרוניות. ההיבט הנפשי וההיבט הגופני משפיע זה על זה וגורמים להחמרת המצב.

טיפול בחרדה

טיפול ממוקד בחרדה הוא שיטת טיפול יעילה להתמודדות עם מצבי חרדה, שיטה זו מוכחת כמוצלחת במיוחד. הטיפול הוא ממוקד במחשבות ובהתנהגות של המטופל, ובאמצעות עבודת צוות בין המטופל למטפל עובדים על הנקודות הרגישות, שגורמות לחרדות. הטיפול מתקיים לעיתים קרובות, ללא כל שימוש בתרופות, למרות שבמקרים חריגים מומלץ לשלב באופן זמני תרופות (בהתייעצות רופא בלבד).

לעיתים אנשים שסובלים בצורה כ"כ עמוקה מחרדות, מתקשים להאמין שניתן לצאת מן המצב הנורא. בקליניקה של ד"ר ליאת בן ארי ננסה יחדיו להשיג שליטה על הגוף ותגובותיו למצבים מסוימים, שגורמים לחרדות. נאבחן יחד כיצד הגיעה החרדה ומהם הגורמים שגורמים להחמרתה. טיפול זה יכול להיות טיפול ממוקד מטרה בו נבצע מספר מפגשים ממוקדים, או טיפול ארוך מהרגיל בו יחד נפעל כדי להכחיד את החרדה הנוראית.

לתיאום פגישה בקליניקה חייגו 052-802-9922