טיפול לילדים – טיפול רגשי לילדים

מהו חלקם של ההורים בתהליך הטיפול?

להורים יש תפקיד כפול בטיפול הרגשי, מכוון שמצד אחד הם צריכים לספק תמיכה לילד באופן שוטף ובזמן הטיפול ומצד שני הם צריכים להיות פעילים ולעקוב אחר ההוראות של המטפל, על מנת שהטיפול יהיה מוצלח. על ההורים לעקוב אחר הילד ולשים לב להתקדמותו בעקבות הטיפול, זוהי הדרך היחידה לראות האם הטיפול באמת מצליח מחוץ לאזור של חדר הטיפולים.

ניתוח התנהגותי

כחלק משיטות טיפול בילדים בהם משתמשים מטפלים במהלך טיפול רגשי בילדים, ניתוח התנהגות הוא אחת מהשיטות. הרעיון של ניתוח התנהגותי הוא להבין מדוע הילד מתנהג בצורה שהוא מתנהג ותוך כדי זאת להבין באילו מצבים הוא מתנהג בצורה הזו ומהי הדרך להימנע מכך. ניתוח התנהגותי מסייע לשמר התנהגות טובה ולצד זאת להבין איך ניתן להימנע מהתנהגות שלילית.

מתי כדאי לפנות לטיפול רגשי לילדים?

ישנם אותות אזהרה, אשר יכולות לאותת להורים, שיש צורך לשלוח את הילד אל טיפול רגשי אצל מטפלת רגשית. לדוגמא: כאשר הילד מתקשה בפיתוח קשרים חברתיים, דבר אשר משפיע על אופן ההתנהגות שלו בחברה, כאשר הילד מתמודד עם דימוי עצמי נמוך וכדומה.

התוצאה של הדוגמאות הללו גורמות לילד לפתח חרדות שונות, קשיים חברתיים, קשיים בריכוז ולמידה בבית הספר ועוד. טיפול רגשי עם מטפלת רגשית לילדים מעניק מענה לתופעות הללו, אשר עלולות לפגוע בהתפתחות של הילד ועיצובו החברתי והנפשי.