טיפול זוגי לזוגות צעירים

זה כבר לא רק תופעה, אלא צורך: יותר זוגות צעירים מגיעים לטיפול זוגי, לפני נישואים. דילמה לגבי חיי הזוגיות, היא לגמרי מתבקשת וטבעית כאשר מדובר בשלב, שבו כביכול הכי קל להיפרד, מכוון שאין כל רכוש משותף, ילדים וכל מני עניינים בירוקרטים שצריך לטפל בהם. הדילמות לגבי הזוגיות, הן אלה שגורמות להרבה זוגות להשאיר את עתיד מערכת היחסים ב"השהייה" והם לא מצליחים לקבל החלטה ברורה לגבי חתונה, אך יחד עם זאת אינם נפרדים. טיפול זוגי בזמנים אלה, הוא לגמרי דבר מתבקש ולגיטימי. טיפול זוגי שיעזור להם להוציא את הראש מ"המיטה החולה" ויסייע להם לראות את הדברים בצורה ברורה וצלולה. כאשר זוגות נמצאים זמן רב יחד, אך הם אינם מצליחים לעבור לשלב הבא במערכת היחסים ועדין נשארים יחד, כנראה שיש סיבה כלשהיא שגורמת להם להישאר יחד ומונעת מהם להיפרד. אך השאלה היא מהי אותה סיבה? והאם טיפול זוגי יכול לסייע בעניין, גם לזוגות שעדין בתחילת הדרך?

על מנת שנוכל לענות על השאלות הללו, חשוב לטפל ב3 שאלות:
1)  מהי הייחודיות של טיפול זוגי לזוגות שעדין לא נשואים?

2) מהם השיקולים של ללכת לטיפול זוגי בתור זוג צעיר במקום להיפרד?

3) מהם הפחדים והחששות המשמעותיים שמונעים מזוגות צעירים להגיע אל טיפול זוגי?

מה טיפול זוגי מספק לזוגות צעירים בתחילת הדרך?

טיפול זוגי לפני נישואים מכין את הזוג להמשך הדרך, הוא פותח את עיניהם בקשר לדברים שעלולים להתרחש בזוגיות, גורם להם להיות יותר בוגרים ומוכנים/לא מוכנים למיסוד של הקשר.

מדוע זוגות צעירים בוחרים להגיע לטיפול זוגי, במקום פשוט להיפרד?

המון זוגות צעירים נשארים יחד, למרות כל מני מחשבות, קשיים ומריבות במהלך הקשר ואף מתכננים חתונה בזמן של מריבות מאוד קשות. ההחלטה להיפרד היא לא קלה כפי שהיא נשמעת. ישנו חשש מאוד גדול מהסביבה, ממה שחברים ומשפחה יגידו, חשש להישאר לבד ושלא נצליח למצוא בן זוג אחר. המחשבה על להיפרד היא מאוד מפחידה מכוון שפרידה מסמלת כישלון של הקשר, כישלון בבחירת בן הזוג ותחושה של בזבוז של המון שנים יפות מהחיים.  תמיד ישנה תקווה שבן הזוג ישתנה, שהוא יבין דברים בצורה אחרת ויתנהג אחרת, אך ללא שיח ברור על הדברים, הם לעולם לא יוכלו להשתנות בכוחות עצמם וטיפול זוגי הוא בדיוק המקום לדבר על כל הדברים הללו.

מהם החששות הגדולים ביותר שגורמים לזוגות להימנע מלהגיע לטיפול?

הפחד הגדול ביותר של זוגות צעירים, הוא להגיע לטיפול ולהבין בצורה מאוד ברורה, שהם לא מתאימים אחד לשני עבור חיים יחדיו. חשש זה הוא לגמרי מובן, אך מופרך, מכוון שמטפל זוגי מקצועי יודע שהוא אינו מוסמך לקבוע אי התאמה, אלא אם מדובר באמת במקרה קיצוני וחריג. טיפול זוגי מטרתו לסייע כמה שאפשר לזוג להתמודד עם בעיות, קונפליקטים שונים ולשפר את מערכת היחסים בין בני הזוג על מנת שיוכלו לנהל אותה בצורה הטובה ביותר.

מרגישים שאתם נמצאים במצב שזה או להיפרד או להגיע לטיפול? אני מזמינה אתכם להגיע אליי לקליניקה לתיאום טיפול זוגי, שיעזור לכם לראות את הדברים בצורה יותר בהירה וברורה. לתיאום פגישה חייגו – 052-8029922