טיפול זוגי אפקטיבי

טיפול זוגי עבור זוגות הנקלעים למשבר בזוגיות, יכול להוות קרש הצלה ליחסים ביניהם. זוגות רבים המתחילים את היחסים ביניהם מתוך התאהבות גדולה, חווים לא מעט שינויים לאורך השנים המשפיעים על היחסים הזוגיים. מעבר להתפתחות הטבעית ולצמיחה האישית שכל אחד מבני הזוג עובר עם השנים, גם המערכת הזוגית עוברת שינויים וטלטלות. טיפול זוגי אפקטיבי הוא טיפול זוגי על כל גווניו, המנתח תהליכים ומלמד את שני בני הזוג דרכים להתמודדות.

טיפול זוגי - ד"ר ליאת ברש

מתי צריך טיפול זוגי אפקטיבי?

האדם מטבעו הוא יצור אנושי המורכב מרגשות, מחשבות ותכונות אישיות. חלק מהתכונות הן תכונות מולדות וחלקן נרכשות עם השנים. אדם נולד עם תכונות אופי גנטיות המגדירות את אופיו ואת האישיות שלו. גם החוויות שהאדם עובר בחייו מסייעים לבגרותו, ויש להן השפעה ניכרת על ההרגלים שלו והתנהגויות מסוימות. גבר או אישה, מורכבים ממכלול של תכונות אופי והרגלים איתם הם מתנהלים בחייהם האישיים. כאשר פוגשים בן או בת זוג ובוחרים לחיות יחד, נוצר מצב מעניין בו ישנו שילוב מוצלח יותר או מוצלח פחות של סך כל המרכיבים הייחודיים של שני בני הזוג. במקרים בהם במערכת היחסים ישנן התנגשויות, בלבול וכאשר לא מוצאים עוד שפה משותפת, יש לפנות לטיפול זוגי. טיפול זוגי אפקטיבי מסייע לנתח את המציאות בצורה הבהירה לשני הצדדים ונותן כלים מעשיים להתמודדות טובה עם המצב וליציאה מהמשבר.

ממשבר לתקווה

כאשר הזוגיות נמצאת בתוך מצב של משבר, הדרך הטבעית והמידית היא ליפול לתוך ייאוש ולהרים ידיים. ישנם לא מעט אנשים אשר מוותרים ובורחים כאשר המציאות היא קשה מנשוא. הטיפול הזוגי מעודד את הגדולה של כל אחד מבני הזוג להתעלות על משברים ולראות את התקווה שביחסים. לעתים קיים הצורך לחזק את אחת החוליות בקשר באמצעות טיפול פרטני. הטיפול הפרטני על כל גווניו יכול לעודד את אחד מבני הזוג המרגיש זקוק ליותר פוקוס ביחסים. החיזוק הזה עשוי לסייע בהתמודדות עם המערכת הזוגית. כאשר אחד מבני הזוג מרגיש שהוא חלש יותר, חשוב מאוד לחזק אותו בכדי לשמור על מאזן הכוחות הטבעי בזוגיות.

לתיאום פגישה לטיפול זוגי אפקטיבי חייגו: 052-8029922